Rijbewijs ingetrokken in Frankrijk

Montello
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs ingetrokken in Frankrijk

#1 , 02 sep 2020 20:12

Allen

Eind juli werd in Frankrijk mijn rijbewijs ingetrokken. Op een autoweg werd ik geflitst aan 140km/u. De weg had max. snelheid 120, met enkel zones 90 waar ik dus geflitst werd.

Na het betalen van de boete op het plaatselijke politiekantoor werd me verteld dat ik op Frans grondgebied een rijontzegging had. Mijn vriendin is verder naar huis gereden. Deze week kreeg ik een aangetekende brief met het verzoek medische proeven af te leggen bij een arts naar keuze in de regio (Jura).Daarna zou ik m'n rijbewijs kunnen afhalen ter plaatse... Er staat uitdrukkelijk dat het enkel mag bij een arts die op de lijst staat.

Dit lijkt me wel heel erg ver gaan? 700km enkele rit voor een medische test... :shock: In tijden van Corona ook niet echt aangewezen lijkt me. Iemand hier ervaring mee?

Op de website van de Nederlandse ANWB vertellen ze dat je "gewoon" deze test moet doen...
Bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 02 sep 2020 20:55

probeer cara/vias eens te contacteren en hoor eens wat die zeggen

https://www.vias.be/nl/particulieren/cara/

Reclame

Terug naar “Andere”