Parkeerboete Middelkerke

crissy.waele
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete Middelkerke

#1 , 26 aug 2020 20:03

Zondagavond auto op betaalparking geplaatst om 18h02 met parkeerticket kon ik blijven staan tot 10h02 de volgende dag. Toen ik auto afsloot lag het ticket er nog. Mijn echtgenoot moest echter rond 9h15 in de auto zijn en blijkbaar is ticket op de vloer van de auto gevallen Dus toen ik om 9h40 in de auto stapte had ik een parkeerboete.Nu zond ik een email naar het adres vermeld op de boetestrook met het bewijs van betaling en het parkeerticket zelf. Maar nu 2 dagen later zie ik nog steeds niet dat ze dit gelezen hebben. Via telefoon kom je helemaal niet verder want dan heb je geen bewijs. Ik kan wel niet zeggen dat de boete hoog is 15 euro maar ik heb wel niet onrechtmatig geparkeerd Wat nu ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 aug 2020 20:17

nog even geduld, normaal moet dat wel in orde komen

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 26 aug 2020 20:24

Volgens alle parkeerretributie-reglementen die ik ooit gelezen heb, moet het ticket (parkeerkaart, whatever) ZICHTBAAR achter de voorruit liggen.

Op foto's vd parkeerwachter gaat het ticket waarschijnlijk niet te zien zijn ...

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2020 22:20

Het is normaal dat u de boete moet betalen. Iedereen die een boete krijgt kan anders achteraf met het parkeerticket van een ander gaan beweren dat hij toch een geldig parkeerticket had.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 26 aug 2020 22:22

Toch niet als de nummerplaat op het ticket is vermeld?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 27 aug 2020 09:06

Bij hoeveel meters kan je dat ingeven? Heb er nog nooit één tegengekomen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 aug 2020 09:18

Bij hoeveel meters kan je dat ingeven? Heb er nog nooit één tegengekomen.
In Knokke
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#8 , 27 aug 2020 09:29

Bij hoeveel meters kan je dat ingeven? Heb er nog nooit één tegengekomen.
Bijna overal zou ik zeggen.
Lang geleden dat ik nog een meter zonder nummerplaat ben tegengekomen.

In dat geval moet je -vaak- zelfs het ticketje niet meer achter de voorruit bewaren.
Aangezien dat hier wel moest, zal het dus nog een oude meter geweest zijn.
Gewoon de retributie betalen dus, je kan niet bewijzen dat je betaald had.

Sirkii
Berichten: 5415

#9 , 27 aug 2020 12:01

Bij hoeveel meters kan je dat ingeven? Heb er nog nooit één tegengekomen.
Je komt dan duidelijk niet meer in de bewoonde wereld ;-). Bijna overal nummerplaat in te geven: en meestal geen ticketje meer. Antwerpen, Mechelen, De Panne, etc etc etc. Middelkerke lijkt qua parkeren nog in de middeleeuwen te leven maar met de huidige dynamische eerste burger Jean-Marie komt dat ook ooit wel in orde.

werner1
Berichten: 110

#10 , 27 aug 2020 14:54

De dienst die de parkeerretributies afhandelt te Middelkerke gaat er van uit dat wanneer het parkeerticket niet voor de voorruit ligt er GEEN geldig ticket is. Zelfs na bezwaarschrift bleef men bij dit standpunt, dit ondanks het bijgevoegde parkeerticket ( zonder vermelding van de kentekenplaat voertuig). Dus zat er niet anders op dan de retributie te betalen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 27 aug 2020 19:23

Retributiereglement nalezen

Je zal geregeld tegenkomen dat de retributie ook verschuldigd is als
-het ticket niet achter de voorruit lag
-meerdere tickets achter de voorruit lagen
-...

Gaat om véél centen, dus worden de veelgebruikte uitvluchten steeds vaker mee ingedekt in de reglementen ...

Terug naar “Andere”