Takeling

LeenW
Berichten: 12813

Re: Takeling

#16 , 24 aug 2020 17:37

Op de witte lijn naast de rijbaan lijkt mij toch sowieso gevaarlijk genoeg om te takelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 aug 2020 17:50

@drone. De aanhangwagen is amper een meter verplaatst, het was een mislukte poging tot diefstal.
En beslag leggen voor sporenonderzoek ?? Meen je dat nu ?? Dan moeten er al doden gevallen zijn.

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 aug 2020 17:55

@LeenW. De witte lijn is de rand van de rijbaan. Er zijn nog 2 rijstroken van 3m in één richting.
Alle geparkeerde vrachtwagens staan onvermijdelijk op die witte lijn.
Dus geen enkel gevaar voor andere weggebruikers.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#19 , 24 aug 2020 18:02

@drone. De aanhangwagen is amper een meter verplaatst, het was een mislukte poging tot diefstal.
En beslag leggen voor sporenonderzoek ?? Meen je dat nu ?? Dan moeten er al doden gevallen zijn.
er moeten geen doden vallen om iets in beslag te laten nemen voor sporenonderzoek, zeker als er in de regio al meerdere pogingen tot zijn gebeurd of echte diefstallen, dan is het handig voor de politie om bewijzen te verzamelen.

zelfs al men u raam probeert in te forceren thuis word er meestal een sporen onderzoek gedaan (vinger/voetafdrukken)

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#20 , 24 aug 2020 18:15

@Mava105. Vermoedens zijn gevaarlijk. En in deze ook fout. Ik ben enkel het weekend weggeweest.
Bij terugkomst was de aanhangwagen weg en ik ging er verkeerdelijk van uit dat deze effectief gestolen was. Op mijn 57ste ben ik al wat gewoon in Antwerpen en het zou mijn vierde aanhangwagen zijn die ze stelen. Het went op de duur. Een moto ben ik zo ook al kwijt.
( gelieve nu niet over huren van garage te beginnen).
Aangifte doen in een kantoor is een hele opgave als werkende mens in Antwerpen. Vind maar eens een kantoor dat open is en dan zonder afspraak een agent aanspreken, no way.
Het was pas nadat ikzelf werd uitgenodigd voor verhoor dat er bleek getakeld te zijn. Ik viel achterover.
En daarom dus 16 dagen. Maar het gaat hier helemaal niet over die 16 dagen Mava105.
Bovendien : 16x2 en 180 is nogaltijd geen 550€.

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#21 , 24 aug 2020 18:20

Als u toch alle antwoorden heeft, waarom komt u dan hier advies vragen?!

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#22 , 24 aug 2020 18:23

@drone. Er is bij mij al ingebroken en ik had een héél sterk vermoeden naar de dader
(nml mijn junkie buurman) maar er is geen sporenonderzoek gedaan omdat de kosten mijn schade overtroffen.
Zo simpel was dat voor de onderzoeksrechter. BS dus.
En sporen op een oude aanhangwagen , komaan , effe serieus.
En we zijn hier serieus van mijn vraag aan het afwijken.
Mocht er nu getakeld of niet ?? En wat met die aanslag van 550€ ??

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#23 , 24 aug 2020 18:58

@drone. Er is bij mij al ingebroken en ik had een héél sterk vermoeden naar de dader
(nml mijn junkie buurman) maar er is geen sporenonderzoek gedaan omdat de kosten mijn schade overtroffen.
Zo simpel was dat voor de onderzoeksrechter. BS dus.
En sporen op een oude aanhangwagen , komaan , effe serieus.
En we zijn hier serieus van mijn vraag aan het afwijken.
Mocht er nu getakeld of niet ?? En wat met die aanslag van 550€ ??
ja ze mochten takelen

kosten aangetekend betwisten

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#24 , 24 aug 2020 19:19

@drone,
Ja ,ze mochten takelen want ???
Graag ook een motivatie

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#25 , 24 aug 2020 19:23

@Likes . Ik weet antwoorden op reacties die hier niet terzake doen.
Maar mijn vragen blijven onbeantwoord.
Er word altijd naast de essentie gegaan.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#26 , 24 aug 2020 19:36

@drone,
Ja ,ze mochten takelen want ???
Graag ook een motivatie
ik heb al "gemotiveerd", maar zal het nog eens herhalen:

ja ze mogen takelen als blijkt dat de aanhangwagen in overtreding staat, dat u dat zelf niet hebt gedaan maakt niks uit, u kan alleen niet verantwoordelijk worden gesteld voor de "overtreding" als u kan aantonen dat u in het buitenland en dat de aanhangwagen correct geparkeerd stond

ja ze mogen takelen met het oog op sporen onderzoek en het verzamelen van bewijs, wilt dat zeggen dat dit gebeurd is, neen, maar het is een optie

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 24 aug 2020 19:51


Er word altijd naast de essentie gegaan.
Zoals uw aanhangwagen naast de witte lijn stond. :lol:

Franciscus
Berichten: 38583

#28 , 24 aug 2020 19:55

Het is niet de taak van de politie met menskracht iets terug te plaatsen. Daarvoor hebben ze een takeldienst gevorderd om een losstaande aanhangwagen te laten verplaatsen en veilig ergens te plaatsen. Kwestie van verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.
Mijn mening.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#29 , 24 aug 2020 19:58

Antwoorden en mogelijkheden zijn gegeven.
Zie o.a. Inazuma e.a.

Nog aan toevoegen dat er zowel voor gerechtelijke takeling en bestuurlijke takeling protocol akkoorden zijn tussen parket en takelbedrijven en tussen gemeenten en takelbedrijven.

Trouwens het was een diefstal geen poging ...voertuig is verplaatst.
JurecaBE moderator

Terug naar “Andere”