Laster en Eerroof valse beschuldiging

kristof_85cd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Laster en Eerroof valse beschuldiging

#1 , 10 jul 2020 13:31

Dag allen,

24 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, en toen er een stiefmoeder aan te pas kwam werd dit een vechtscheiding.
Door de onleefbare die de stiefmoeder met mijn zus veroorzaakte, kwam dat tot een rechtzaak waarbij mijn vader zijn gedeeltelijke voogdij verloor.

Mijn vader probeerde dit van de familie af te schermen door te zwijgen over de oorzaak.

Recent is echter gebleken dat de stiefmoeder in kwestie destijds tegen familieleden gaan vertellen is, dat mijn zus een klacht wegens sexueel misbruik door de vader had ingediend. Dit is jarenlang stil gezwegen. Ikzelf, mijn zus en vader wisten hier niets van. Onze grootouders zijn de jaren nadien overleden met dit in gedachten, en het heeft een split gedreven in ons contact met onze familie.

Graag wou ik vragen of dit voldoende gronde is om een klacht wegens laster en eerroof in te dienen. Als bewijs zijn er de documenten van de effectieve aanklacht, en de getuigenis van familieleden wat er hun verteld is geweest.

Na het overlijden van onze vader hebben we ons redelijk gedwee opgesteld over de verdeling, en hebben daar nu betrekkelijk veel spijt van. Kan op basis hiervan een morele schadevergoeding gevraagd worden ?

Indien positief antwoord zouden hiermee verder willen gaan met een advocaat.

Vriendelijke groeten,
K

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 jul 2020 13:43

Waardoor is uw vader zijn voogdij verloren?
Er klopt iets niet in uw vraagstelling.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

kristof_85cd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2020 15:15

Waardoor is uw vader zijn voogdij verloren?
Er klopt iets niet in uw vraagstelling.
Stiefmoeder had frequent woedeuitbarstingen. Tijdens 1 van de vele uitbarstingen werd een literpot warm water over mijn zus gegoten.
Moeder heeft dit aangekaart via rechtbank dat dit geen gezonde situatie was, waarna vader de gedeelde voogdij verloor.

Familie wist niet wat de oorzaak was van dit voogdij verlies, alleen dat er een rechtzaak bij hoorde, omdat vader dit wou afschermen van de familie.
Stiefmoeder heeft nadien, zonder weten van vader, zus of ik, verklaard tegen familieleden dat mijn zus een klacht van sexueel misbruik had ingediend.

- Mijn zus heeft zulke klacht nooit ingedient, de oorzaak van voogdijverlies staat hierboven beschreven
- Familiebanden zijn hierdoor tamelijk verscheurd
- Onze vader is gestorven, niet wetende dat dit over hem beweerd wordt.

Bovenop al de ellende van destijds, is dit een nieuwe mokerslag. Oa onze grootouders hadden het hier volgens de getuigende familieleden zwaar over, en zijn de afgelopen jaren overleden zonder de ware toedracht van de feiten te kennen

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 10 jul 2020 16:19

"Na het overlijden van onze vader hebben we ons redelijk gedwee opgesteld over de verdeling, en hebben daar nu betrekkelijk veel spijt van. "

Heb gaat dus over een erfeniskwestie?
Wat is het verband tussen het heet water(?) en het verlies van de voogdij?
Totaal onduideliik wat er nu echt aan de hand is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 10 jul 2020 16:48

Uw stiefmoeder heeft gif gespuwd doch er werd nooit een klacht neergelegd door de zus (en onderzoek gedaan door het parket) ? Hoe ga je dit dan bewijzen? De meeste betrokkenen zijn dood.

Uw vader heeft dat kokend water gegooid en is - veronderstel ik - hiervoor gerechterlijk vervolgd geweest waardoor hij ook z n voogdij verloor.

Als er geen testament was is de blote eigendom van uw vader naar jullie gegaan en het vruchtgebruik naar de stiefmoeder of werd het roerend gedeelte uitbetaald : waarde blote eigendom aan jullie. Waarde vruchtgebruik aan de schoonmoeder. Mogelijks werd er bij leven “geritseld” maar bij leven kan veel gegeven worden. Ook hier zal je moeten bewijzen dat er grote schenkingen waren die jullie voorbehouden deel aantastten.

Je laat mi de zaak beter rusten maar je kan altijd een advocaat betalen voor een eerste advies. Zij de nig leven weten hoe de vork in de steel zit en zij die dood zijn zullen het nooit meer weten.

Terug naar “Andere”