Corona: proces-verbaal voor "picknick"

Jef____
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Corona: proces-verbaal voor "picknick"

#1 , 03 jun 2020 19:48

Afgelopen weekend hebben mijn partner en ik in de Ardennen elk een pv gekregen omdat we naast een riviertje zaten te eten (publiek domein - niet op een privé-eigendom).

Ik heb de boete van € 250 (per persoon) niet meteen betaald. Als ik het goed begrijp, zal ik nu uitgenodigd worden voor een verhoor in mijn moedertaal, door een agent van de politiezone waar ik hoor. Of door een rechter. Agent of rechter, dat is me niet duidelijk.

Als ik het goed begrijp, krijg ik binnen de 2 weken sowieso per post nog een minnelijke schikking toegestuurd.

Ik hoop dat ik onder die boete uit kan. Ik wist niet dat het niet mocht - er zijn zo veel coronagerelateerde regels, richtlijnen en wetten, die bovendien om de zoveel tijd veranderen. Maar: een burger wordt geacht de wet te kennen, vermoed ik. Na wat opzoekwerk ontdekte ik dat er in de voorbije 2 maanden wel degelijk een wet in voege is getreden die het soort picknick die we deden verbiedt.

Is het verstandiger om de minnelijke schikking gewoon te betalen wanneer ik ze ontvang? Of maak ik wel een kans op gratie, als burger die de bos door het bomen niet ziet in de huidige regels, richtlijnen en wetten?

Terzijde: De agent die ons verbaliseerde, vertelde ons trots dat mijn boete al de 40ste was die hij uitschreef tijdens zijn shift.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 03 jun 2020 19:56

Had u dan nooit van de lock-down gehoord en van het verbod op dagtoerisme?
Uiteraard zal u sowieso moeten betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

axiom
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2020 14:40

Onzin TM.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 18 jun 2020 15:13

Raar dat men steeds zo goed de gemoedstoestand kan weergeven van diegene die verbaliseert.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2020 15:20

Ik zou je aanraden om deze te betalen en zeker voor corona overtredingen, anders kan het je een zeer dure grap worden. Er was een Ministreel Besluit die dit verbood, dus je heeft geen kans om er onder uit te komen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12839

#6 , 18 jun 2020 15:25

Onzin TM.
Als men "onzin" argumenteert, lijkt het mij wenselijk om op zijn minst toe te lichten waarom iets onzin is.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 18 jun 2020 18:25

Afgelopen weekend hebben mijn partner en ik in de Ardennen elk een pv gekregen omdat we naast een riviertje zaten te eten (publiek domein - niet op een privé-eigendom).
Wat staat er exact op het PV :?:
Datum :?:
Verwijzing naar welke wet, ministerieel besluit :?:
Welk artikel , puntje, lid ... daarvan :?: Wees precies

Na wat opzoekwerk ontdekte ik dat er in de voorbije 2 maanden wel degelijk een wet in voege is getreden die het soort picknick die we deden verbiedt.
Geen "wet"
Ministerieel besluit , en dat is 1000 x veranderd ...
Is het verstandiger om de minnelijke schikking gewoon te betalen wanneer ik ze ontvang? Of maak ik wel een kans op gratie, als burger die de bos door het bomen niet ziet in de huidige regels, richtlijnen en wetten?
Eerst zien of er wel een inbreuk was :!:
Er zijn ook nogal wat overijverige sheriffs van Nottingham opgestaan ...

Had u dan nooit van de lock-down gehoord en van het verbod op dagtoerisme?
Wélk verbod :?:

Per 8 juni zijn een hoop bepalingen geschrapt, en is regel dat weer mag wat niet nadrukkelijk verboden is ...

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 18 jun 2020 18:34

"Per 8 juni zijn een hoop bepalingen geschrapt, en is regel dat weer mag wat niet nadrukkelijk verboden is ..."
Klopt maar TS stelde zijn vraag al op 3 juni en sprak over een voorval van een weekend eerder.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Andere”