Bevel tot betaling.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Bevel tot betaling.

#1 , 11 mei 2020 19:19

Vorig jaar tijdens een busrit is er controle gekomen. De halte daarvoor ben ik opgestapt en meteen een sms gestuurd voor mijn ticket. Dit liep echter vertraging op en kwam mijn ticket pas enkele seconden na de controle. De man had het wel al opgeschreven maar gaf mij een kaartje dat ik moest mailen om het uit te leggen dat ik wel degelijk betaald had.
Dit kaartje ben ik ook kwijt geraakt en het was pas weken later dat de brief in mijn bus zat. Hier zat geen rekening noch bedrag op dus vermoedde ik dat die later kwam. Ben daarna verhuisd en tot op die dag ook geen brief gehad. Pas daarna zo blijkt.
Blijkt dat op dat adres de rekening is toegekomen... En de herinnering... En de aanmaning... Nu is dit bedrag opgelopen tot 300+ euro en is de gerechtsdeurwaarder nu wel aan het juiste adres gekomen.

Nu moet ik dit binnen de x tijd betalen.
Nu, kan ik de lijn nog contacteren en het uitleggen dat er wel degelijk betaald is mazr ik het kaartje gewoon echt kwijt was dat de man mij toen gegeven had? Kunnen ze dit niet opzoeken onder mijn nummer dat er wel degelijk betaald was voor zij kwamen controleren als ze het uurr bekijken? Heb ondertussen ge mailed naar de deurwaarder of dit in afbetaling kan want dit bedrag heb ik als werkzoekende mama niet liggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 11 mei 2020 19:45

1) Bericht sturen doet u voor u opstapt
2) Kaartje kwijtspelen als u al in de problemen zit is uiteraard jammer, maar hebt u dan niet de reactie gehad om zelf naar de Lijn te bellen om te horen naar waar u dan moet mailen?
3) Idem met de verhuis, nergens de reflex gehad om uw adreswijziging door te geven aan De Lijn omdat u weet dat u in de problemen zit?

Eens het bij een deurwaarder zit, komen er kosten bij, die man moet immers ook betaald worden. Aangezien het vooral een opeenstapelingen van fouten van uw kant is, denk ik dat een afbetalingsplan uw beste hoop is.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mei 2020 20:04

1) Bericht sturen doet u voor u opstapt
2) Kaartje kwijtspelen als u al in de problemen zit is uiteraard jammer, maar hebt u dan niet de reactie gehad om zelf naar de Lijn te bellen om te horen naar waar u dan moet mailen?
3) Idem met de verhuis, nergens de reflex gehad om uw adreswijziging door te geven aan De Lijn omdat u weet dat u in de problemen zit?

Eens het bij een deurwaarder zit, komen er kosten bij, die man moet immers ook betaald worden. Aangezien het vooral een opeenstapelingen van fouten van uw kant is, denk ik dat een afbetalingsplan uw beste hoop is.
Had ik ook gedaan net voor ik opgestapt was en de bus stopte maar kwam ook gewoon niet meteen door. Het ongeluk gehad dat dit die keer wat langer duurde dan voorzien.

Ja, dat wel maar de man zei dat ik kon reageren op de brief zodat ik ook een soort van referentie nummer had. Op de brief die ik dan kreeg stond niks over betalen of wat dan ook dus ik dacht dat dit in orde was. Heb namelijk nooit eerder problemen gehad met de lijn of NMBS ofzo dus vandaar dat ik er dan ook niet meer aan gedacht had om die verandering door te geven. Had wel aan de volgende huurders/huisbaas mijn contact gegevens achtergelaten voor het geval dat maar blijkbaar is dit niet gebeurd.
Ondertussen heb ik via mijn bznkapp instant al 50 euro gestort un de hoop dat dit al iets is voor hun.
Ook mijn gsm factuur van die datum erbij gehaald en is wel degelijk betaald dat ticket maar of dit nu kan tellen om dit aan te tonen...

Reclame

LeenW
Berichten: 12843

#4 , 11 mei 2020 20:05

Dat zal ervan af hangen, wat is het tijdstip van controle op het pv en wat is het tijdstip van uw sms?

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 mei 2020 20:10

Dat zal ervan af hangen, wat is het tijdstip van controle op het pv en wat is het tijdstip van uw sms?
Scheelde echt maar enkele seconden. De sms was verstuurd voor de controle uiteraard voor ik opstapte maar het smsje ter bevestiging kwam was enkele seconden later door nadat hij het op schreef.

LeenW
Berichten: 12843

#6 , 11 mei 2020 20:35

En hoeveel scheelt het tussen uw verzonden sms en tijdstip controle?

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mei 2020 20:45

En hoeveel scheelt het tussen uw verzonden sms en tijdstip controle?
Als ik dit nu nakijk, is het bericht gekomen vlak voor de man het op papier schreven had. En dan nog gaat het over enkele seconden. Zo'n kleine 2 seconden.

LeenW
Berichten: 12843

#8 , 11 mei 2020 22:56

En hoeveel scheelt het tussen uw verzonden sms en tijdstip controle?
Als ik dit nu nakijk, is het bericht gekomen vlak voor de man het op papier schreven had. En dan nog gaat het over enkele seconden. Zo'n kleine 2 seconden.
Mja, dat gaat niet pakken, dan heb je de controleurs al gezien. Je zou bewijs moeten hebben dat je gestuurd hebt voor de bus aan de halte was, maar geen idee of je dat na 3 maanden nog kan nakijken op de tracker van De Lijn.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 mei 2020 23:15

En hoeveel scheelt het tussen uw verzonden sms en tijdstip controle?
Als ik dit nu nakijk, is het bericht gekomen vlak voor de man het op papier schreven had. En dan nog gaat het over enkele seconden. Zo'n kleine 2 seconden.
Mja, dat gaat niet pakken, dan heb je de controleurs al gezien. Je zou bewijs moeten hebben dat je gestuurd hebt voor de bus aan de halte was, maar geen idee of je dat na 3 maanden nog kan nakijken op de tracker van De Lijn.
Waarschijnlijk niet.
Nuja, al 50 voorschot betaald. Dacht ik ga niet wachten tot een afbetaalplan mss komt. Hoop dat dit toch in hun ogen ook iets is als goodwill en ze dit ook accepteren.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 12 mei 2020 17:04

1) Bericht sturen doet u voor u opstapt
Tot De Lijn weer problemen heeft, en de aflevering van hun SMS vertraagd is ...

Volgens De Lijn moet je wachten tot je je bevestigings-SMS hebt ...
Dan is uw bus/tram vaak ook al weg ...

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 mei 2020 14:01

1) Bericht sturen doet u voor u opstapt
Tot De Lijn weer problemen heeft, en de aflevering van hun SMS vertraagd is ...

Volgens De Lijn moet je wachten tot je je bevestigings-SMS hebt ...
Dan is uw bus/tram vaak ook al weg ...
Niet enkel dat. Een hele poos geleden verstuurde ik de sms zodra ik aan de halte stond. De bus had tot ene halfuur vertraging en moest ik zoiezo nog een busrit doen dat langer duurde dan het ticket nog geldig was. Eenmaal aangekomen was mijn vorige ticket niet meer geldig dus heb ik tijdens de rit nog een tweede ticket moeten sms'en want had ik dan contrôle gehad, had ik toen een boete gekregen. Sindsdien stuurde ik de sms pas als ik de bus ook effectief zag. Helaas toen het ongeluk gehad dat er zoveel vertraging op zat.

Terug naar “Andere”