Boeken/historiek gebouw verdwenen vóór overhandigen aan extern syndicus

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

Boeken/historiek gebouw verdwenen vóór overhandigen aan extern syndicus

#1 , 27 apr 2020 10:14

Geachte leden,


Extern syndicus werd aangesteld op mijn verzoek door de Vrederechter, dit na een gebrekkig beheer en vermoeden van een frauduleus beheer door een "vruchtgebruiker" die het beheer had overgenomen van een eigenaar die het appartement verkocht heeft.

(Door mij aangeleverde offerte van een extern syndicus werd niet weerhouden) - Later heeft deze "vruchtgebruiker" voor de Vrederechter ontkend de functie van syndicus uitgevoerd te hebben, doch de door mij aangeleverde bewijsstukken vertelden een ander verhaal, m.a.w. men schuwt de leugen niet.

Na deze aanstelling is er een front gevormd tegen mijn persoon met de nodige laster, pesterijen, vandalisme, agressie, opmaken valse verklaringen, en als laatste huisvredebreuk met geweld, waar ik mij in tegenstelling tot vorige geweldsdelicten tegen mijn persoon, in het laatste geval dat plaatsvond, wel in de verdediging ben gegaan.

Ik heb advies ingewonnen bij de politie, deze konden mij niet adviseren inzake een eventuele klacht neerlegging of ter verantwoording laten oproepen van de verantwoordelijken, voor onder meer dit frauduleus beheer en de chaos die men bij de overgave van de boeken heeft getracht te creëren met het laten verdwijnen van vroegere berekeningen/historiek.

Aangestelde syndicus heeft niet kunnen voldoen aan mijn verzoek de boekhouding door te spitten, heeft mij hierover ook niet ingelicht.Ik ben pas na klacht neerleggen bij het Beroepsinstituut voor Vastgoedmakelaars de waarheid te weten gekomen, zij het dan onrechtstreeks en via het verweer van aangeklaagde, tegen de meerdere feiten waarvoor ik klacht heb ingediend..

Ook heb ik vanwege deze door een paar personen in het gebouw, met succes gecreëerde chaos, een correctie van de eindfactuur dienen te eisen en uiteindelijk verkregen, hiervoor heb ik de historiek/berekeningen die ik nog in bezit had overgemaakt aan de syndicus.

Wie kan verantwoordelijk gesteld worden inzake deze verdwijning van de historiek/afrekeningen, de feitelijke eigenaar van het appartement waar de "vruchtgebruiker" woont, of de "vruchtgebruiker" en zijn/haar aangestelde waarnemer (eigenaar ander appartement) bij afwezigheid.

Vandaar dat ik de vraag hier even laat vallen en jullie expertise/raad inzake graag zou willen horen.

Alvast bedankt.







I

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#2 , 28 apr 2020 22:05

Voor degenen die er ooit mee te maken krijgen, ik heb buiten dit forum al antwoord bekomen... Het is strafbaar feit waar klacht voor kan neergelegd worden tegen de dader(s).

Reclame

Terug naar “Andere”