Penale boete verjaar die ook ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Penale boete verjaar die ook ?

#16 , 29 mei 2020 10:28

ik zie ook juist in mijne email dat ze me een afbetalingsplan opgestuurd hebben voor die schuld ik heb geen afbetalingsplan aangevraagd. Zijn ze zo snel want ze weten dat het bijna 5jaar word en de schuld verjaard word als ik aanvraag doet , ik begrijp hun dat ze de centjes willen maar waar waren ze al die 5 jaar geen brief niks van gekrijgen en op eens al ook afbetalingsplan jawadde..
Inning van boetes loopt al decennia mank.
Er is nu al een tijd een hele inhaaloperatie bezig om achterstallige boetes van FOD Justitie te proberen innen via FOD Financiën.
Zelfs boetes die al verjaard zijn.
Men probeert gewoon.
Wie betaalt, hoewel de strafvordering verjaard is, is zijn centen kwijt.

Lijk wel wat beter te werken zo.

en hoe weet ik hoeveel de rechtbank kosten zijn en zo ?
Je moet toch ooit een vonnis gekregen hebben ?

Daar gaat de boete (denk aan de opdeciemen die er bij komen ! uitgesproken bedrag vermenigvuldigen met 6) - en de kosten in staan.

Bijdrage slachtofferfonds was toen 150 € (verplichte bijdrage vanaf een door de rechter uitgesproken boete van 26€ )

Kijk of het totaal niet alles bij elkaar geteld is.
Maar als er niet naar de kosten gevraagd wordt ... niet over beginnen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 mei 2020 11:32

@INAZUMA
nogmaal bedankt ik zal alles regelen en ik hoop dat ze akkoord gaan met de verjaaring, hartelijk bedankt voor u tijd en Reactie en voor al u tips...
fijne weekend gewenst. Groetjes René

Franciscus
Berichten: 38592

#18 , 29 mei 2020 14:06

Betrokkene heeft tijd na het vonnis blijkbaar de mogelijkheid gehad een afbetalingsplan gevraagd en een schema gekregen waar hij niet op ingegaan is... dus al vermoedelijk al een stuiting op zijn minst een schorsing. Betrokkene is er niet op in gegaan ....

Reclame

Terug naar “Andere”