Essentiële verplaatsing

bosprocureur
Topic Starter
Berichten: 6853

Essentiële verplaatsing

#1 , 23 apr 2020 14:31

Klein vraagje, gewoon zo tussen de drugsvragen door :

als een vogeltje uit het nest valt, en daarbij gekwetst wordt, is het dan volgens de heersende voorschriften een "essentiële verplaatsing" om dat diertje naar een opvangcentrum ongeveer 15 km verder te brengen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2020 14:39

Voor mij wel .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Topic Starter
Berichten: 6853

#3 , 23 apr 2020 14:41

Voor mij wel .
Ja, dat geloof ik graag. Dank u.

Van u zou ik dus mogen doorrijden, maar is dat ook zo bij oom agent van een andere stad ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 apr 2020 14:56

Zorgen voor dieren is een toegestane verplaatsing volgens MB ... afin, een uitzondering op het verbod om zich op de openbare weg of plaats te bevinden



Artikel 8 van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken, wordt vervangen als volgt :
"De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals :

- om te zorgen voor dieren;

bosprocureur
Topic Starter
Berichten: 6853

#5 , 23 apr 2020 15:05

oef.

Bedankt allemaal.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 23 apr 2020 16:09

heb zo op 1 april een gewonde duif naar VOC kieldrecht gebracht een een verloren gevlogen duif die niet meer zelf in staat was zelf naar huis te keren naar de duivenmelker gebracht in west vlaanderen

beide stellen het goed ;)

Queenie
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 apr 2020 14:17

Ik ben vrijwilliger bij een opvangcentrum voor wilde dieren. Een dier dat in nood is mag naar een opvangcentrum gebracht worden. Momenteel komen er toch een tiental dieren per dag binnen.

Terug naar “Andere”