Essentiële verplaatsing?

painter
Topic Starter
Berichten: 62

Re: Essentiële verplaatsing?

#16 , 22 apr 2020 15:40


Maar hoe zou ik mijn auto anders kunnen gaan terughalen?
Buiten Brussel MIVB heb ik nog niets gehoord over controles op "niet-essentiele verplaatsingen" per openbaar vervoer
Niet dat ik u wil aanzetten tot ... en je moet ook nog terug natuurlijk.


Is dat voor te lachen of zo? Het dichtsbijzijnde station bij mijn moeder ligt op 25 km van haar, het dichtstbijzijnde van bij ons op 10 km. En nu de grap, ik heb het zojuist hier opgezocht op de site van de NMBS. De reistijd van uw traject (dat is dus enkel van het ene naar het andere treinstation) bedraagt 2 u en 55 minuten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
painter
Topic Starter
Berichten: 62

#17 , 22 apr 2020 16:06

Het is hier allemaal precies om te lachen maar grappig is dit niet. Mijn vriendin moet nog iedere dag naar haar werk en die is pas om half zeven thuis. Ik ben tekenleraar en moet dus zogezegd van thuis uit lesgeven, maar hoe doe je dat als je 22 klassen of 475 leerlingen hebt? Dan zit onze zoon hier ook nog thuis. En op school vragen ze om de werkstukken van de leerlingen op te komen halen om deze te beoordelen. Hoe doe je dat dan met de moto als je geen auto hebt? Dan stel ik een vraag aan de politie om mijn auto terug te halen en deze mailen dan dat je wegens de grote drukte de vraag best rechtstreeks aan het crisiscentrum kan stellen. Ik stel dan de vraag aan het crisiscentrum en deze zeggen dat het mag en de dag erna mailen deze van de politie toch nog. En deze zeggen dat het niet mag. Dan stuur ik terug naar de politie, ja maar deze van het crisiscentrum zeggen dat het wel mag, wat moet ik nu doen. En dan is het opeens stil aan de overkant. De enige optie is deze auto te gaan halen met mijn vriendin en zoon, in het weekend of s avonds. Want we kunnen onze zoon ook niet zomaar ergens naartoe brengen. Ik sta daar ook niet voor te springen, na deze mail van de politie, ook al niet omdat mijn moeder aan de Nederlandse grens woont, en het de laatste afrit voor deze grens is die we moeten nemen dan. Ik weet ook niet hoe lang dit spelletje nog zo gaat duren. Het is me allemaal wat.

Inazuma
Berichten: 9798
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 22 apr 2020 16:25

De enige optie is deze auto te gaan halen met mijn vriendin en zoon, in het weekend of s avonds.

ook al niet omdat mijn moeder aan de Nederlandse grens woont, en het de laatste afrit voor deze grens is die we moeten nemen dan.
Ideaal om controle tegen te komen dus, zeker via snelweg vlakbij grens, in weekend of avond wanneer er minste essentiële verplaatsingen mogelijk zijn (vele ivm werk vallen al weg)

Reclame

painter
Topic Starter
Berichten: 62

#19 , 22 apr 2020 16:46

De enige optie is deze auto te gaan halen met mijn vriendin en zoon, in het weekend of s avonds.

ook al niet omdat mijn moeder aan de Nederlandse grens woont, en het de laatste afrit voor deze grens is die we moeten nemen dan.
Ideaal om controle tegen te komen dus, zeker via snelweg vlakbij grens, in weekend of avond wanneer er minste essentiële verplaatsingen mogelijk zijn (vele ivm werk vallen al weg)
Daarom dat de auto er al een maand staat...

bosprocureur
Berichten: 6866

#20 , 22 apr 2020 16:57

Nog eens, offerte vragen om hem met depanneur te laten halen?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#21 , 22 apr 2020 16:59

Kan moeder de wagen niet terugbrengen en dan met openbaar vervoer naar huis?

painter
Topic Starter
Berichten: 62

#22 , 22 apr 2020 17:21

Heeft er iemand van jullie een idee hoe lang dit verbod op niet essentiële verplaatsingen nog zal gelden? Is dat in de grote orde van veertien dagen, een maand?

Issued
Berichten: 1236

#23 , 22 apr 2020 19:50

Heeft er iemand van jullie een idee hoe lang dit verbod op niet essentiële verplaatsingen nog zal gelden? Is dat in de grote orde van veertien dagen, een maand?
Zoals de viroloog net in het nieuws zei "neen"

painter
Topic Starter
Berichten: 62

#24 , 22 apr 2020 19:56

Kan moeder de wagen niet terugbrengen en dan met openbaar vervoer naar huis?
Neen, want het treinstation is op 25 km van haar huis. Van bij ons naar het station is het 10 km en de reisduur van station naar station is 2 u 55 minuten. En zij mag de auto ook niet brengen, enkel ik mag deze halen volgens de mail van Corona crisis centrum.
Ik zou met de fiets naar daar kunnen rijden, maar ben momenteel niet fit genoeg denk ik.

painter
Topic Starter
Berichten: 62

#25 , 22 apr 2020 20:15

Heeft er iemand van jullie een idee hoe lang dit verbod op niet essentiële verplaatsingen nog zal gelden? Is dat in de grote orde van veertien dagen, een maand?
Zoals de viroloog net in het nieuws zei "neen"
Viroloog hier, viroloog daar, maar als het over concrete actiepunten moet gaan, om de problemen op te lossen, die her en der ontstaan door de lockdown, hoor je niets.

Terug naar “Andere”