Gefrustreerde agenten

Franciscus
Berichten: 38602

Re: Gefrustreerde agenten

#31 , 26 apr 2020 14:48

Een politieambtenaar kan u idd niet het zwijgen opleggen maar kan u wel bestuurlijk arresteren en na toestemming commissaris ( bestuurlijk officier) opsluiten voor min 2 uur en max 12 uur.
Los van eventuele andere maatregelen die ook ofwel al in gemeentelijk politiereglement staan ofwel nu in een KB of MB of beslissing burgemeester of omzendbrief PdK..

Maar u een kieken of iets anders noemen kan natuurlijk niet.
Hij kan wel zeggen dat u moet stopen met vragen stellen en u naar hem dient te luisteren... indien u dat niet doet kunnen daar wel gevolgen aan verbonden zijn.
Ook de wijze waarop u iets zegt kan mee in de te nemen maatregel opgenomen worden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#32 , 26 apr 2020 16:13

Uw eigen ervaring lijkt mij niet te veralgemenen, aangezien u zeer goed op de hoogte bent van de wetgeving. Zelfs een pak beter dan de gemiddelde agent zou ik zeggen. Als we kijken in het algemeen, denk ik dat de verhouding terechte vs. onterechte pv's helemaal de andere kant op gaat.
Waarom zou ik meer onterechte PVs ontvangen dan iemand anders ?

Laatste paar jaar 3 onterechte PVs met 3 verschillende voertuigen
Verbalisant gaat dus ook niet vooraf weten dat hij mij verbaliseert :mrgreen:

We komen er hier ook vaak tegen waar duidelijk niet correct geverbaliseerd wordt ...
Illustreert IMO dus eerder een fameus maar totaal miskend probleem bij vaststellers
Nee maar u gaat zich wel aan de wetgeving houden. Er lopen genoeg mensen rond die de ene domme pv na de andere binnenhalen. Ik moet spontaan terugdenken aan het topic van enkele weken geleden waar iemand dacht dat hij de snelheidslimiet mocht overschrijden om zo snel mogelijk zijn manoeuvre te kunnen uitvoeren. Zo'n mensen zijn er ook he.
Ik mag dan ook aannemen dat u deze onterechte PV's betwist hebt voor de rechtbank en u gelijk gehaald hebt, indien niet, zullen ze toch zo niet ten onrechte geweest zijn.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#33 , 26 apr 2020 16:40

Ik denk dat het stilaan tijd wordt dat er een slotje komt op deze topic.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#34 , 27 apr 2020 12:17

Ik mag dan ook aannemen dat u deze onterechte PV's betwist hebt voor de rechtbank en u gelijk gehaald hebt, indien niet, zullen ze toch zo niet ten onrechte geweest zijn.
Allemaal onterecht ... en dus allemaal betwist

Vrijspraak politierechtbank,
Seponering door parket en recenter sanctionerend ambtenaar GASAM
Van laatste PV nog in blijde verwachting van post van de sanctionerend ambtenaar ... maar dat komt wel in orde :lol:

Terug naar “Andere”