Misbruik van functie

Mollie2020
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Misbruik van functie

#1 , 21 mar 2020 19:55

Hallo Allemaal

Ik heb eens een vraag.
De situatie zit zo: in de familie van mijn partner zit iemand die mij niet kan uitstaan, die persoon werkt in het gevang en heeft mij laten natrekken via een vriend die bij het gerecht werkt.
Deze persoon heeft de toegang tot alle informatie.
Wat kan ik doen en waar kan ik dit melden?

Vele groeten en hopelijk kunnen jullie me helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 21 mar 2020 20:04

Hoe weet u dit zo zeker?

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 21 mar 2020 20:18

Die persoon heeft dus toegang tot alle informatie, en hij/zij kan zijn mond niet houden?

Ook : hoe bent u daar zeker van? Of is het van horen zeggen ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 22 mar 2020 12:22

U kan aangifte doen bij politie. Alle officiële systemen hebben een log in code nodig en men kan jaren teruggaan om te zien of iemand uw gegevens heeft geraadpleegd.
Daarbij voor een aantal systemen kan u ook nagaan wie uw gegevens heeft opgevraagd - niet schrikken ..'s nachts zijn er dikwijls updates en dat kan u zien dat uw gegevens zijn bezocht door enkele tientallen officiële organisaties.

Politie kan dat zelf niet nagaan maar speciale diensten kunnen dat wel.
PS iemand in he gevangeniswezen kan maar een beperkt aantal gegevens opvragen in een beperkt aantal systemen en dan hangt het nog af van zijn specifieke functie


En iemand bij justitie heeft ook maar beperkte toegang.

Terug naar “Andere”