Boete Rijnkaai echter wel parkeerticket gekocht

stevo86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Boete Rijnkaai echter wel parkeerticket gekocht

#1 , 21 mar 2020 13:50

Beste mensen,

Ik ontving vandaag in mijn spam een herinering tot betaling van een boete voor het parkeren aan de rijnkaar antwerpen. Deze is volgens de brief uitgerust met ANPR-Camera's, oké hier ben ik van op de hoogte, ik parkeer er wel vaker omdat ik er werkte. Nu op één bepaalde dag zou ik er buiten gereden hebben zonder te betalen, ik vond dit raar dus ik ben gaan kijken bij mijn rekening afschriften en ja, ik vind er de betaling van het parkeren van die dag op rekening van de stad.

Nu is mijn vraag is dit afschrift voldoende bewijs?
Het papieren ticketje heb ik natuurlijk niet bijgehouden voor zo lang.

En hoe is het überhoubt mogenlijk dat ik ondanks toch een ticket te kopen, het systeem die dag dat niet heeft geregistreerd dat ik betaling heb gedaan. Ik dacht eventueel aan dikke vingers bij het intikken ticket, maar lijkt me ook onwaarschijnlijk daar ik dit zo veel maal heb gedaan. En wat indien dat toch het geval is dat ik een nummertje verkeerd zou getypt hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 mar 2020 14:07

Nu is mijn vraag is dit afschrift voldoende bewijs?
Gewoon proberen

uur zou moeten matchen
als je 1 nummer verkeerd tikt, koppelt zo'n systeem dat natuurlijk niet ...
Het papieren ticketje heb ik natuurlijk niet bijgehouden voor zo lang.
Ik hou die allemaal mààààànden bij

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2020 14:38

Heb iets gelijkaardig tegengekomen met sms parkeren. Had ook 1 cijfertje van de nummerplaat verkeerd ingetikt. Heb bezwaar ingediend bij het parkeerbedrijf. Bezwaar werd EENMALIG aanvaard om reden dat ;
- ik over de originele SMS berichten beschikte die aantoonden dat er een parkeersessie was opgestart.
- ik over het betaalbewijs beschikte waarop ook melding was van de verkeerd ingetikte nummerplaat.

Het hangt dus van de goodwill van het parkeerbedrijf af of ze de uitleg aanvaarden, je kan dus maar proberen.

Reclame

stevo86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mar 2020 14:43

is een dagparking dus uur heb ik niet, heb aan de terminal met kaart betaald. maar dit zou dus wel op te vragen zijn dan als ik kaartnummer mee geef?

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 24 mar 2020 09:28

Met je kaartnummer: vergeet het. Handelaar krijgt maar een paar cijfers van je kaartnummer te zien.

Een precies tijdstip in combinatie met de betaalautomaat in kwestie een veel betere kans.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”