De politie geeft mij een boete omdat er hier een kraan staat.

Tony3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

De politie geeft mij een boete omdat er hier een kraan staat.

#1 , 09 mar 2020 13:11

Hallo, ik ben Tony.
Die werkmensen hebben hier hun kraan laten staan en de politie geeft mij gisteren een boete.
Ik wil met die agent spreken maar ik weet nie wie da is. Ik wil nie dat die boos op mij is want de kraan is weg.
Ik heb al naar de begeleiding geemaild maar ik weet niet wat ik moet doen. De verpleging is ook nog altijd nie langsgekomen.
Die zegt als de kraan kraan vandaag nie weg was dat ik nog een boete ging krijgen maar van de morgen is die weggegaan en ik kan niet naar de politie bellen dat de kraan weg is.
Ik weet ook nie hoeveel ik die moet betalen en aan wie? Moet ik da aan het politiebureau geven maar Ik ga nooit alleen naar buiten.
Weten jullie wat ik moet doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 09 mar 2020 13:37

Begeleiding...verpleging...
niet kunnen bellen...
Maar toch op internet op een forum communiceren????
Werkmensen (?) die kranen voor huizen zetten???
Ik begrijp er niets van.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Tony3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2020 13:58

Ze hebben hier zonnepanelen op het dak gelegd en de kraan stond hier op het voetpad.
En gisteren staat de politie aan de deur omdat die kraan weg moest en ze zeiden dat ik een boete ging krijgen. En als die kraan vandaag nie weg was ging hij mij nog een boete geven.
Van de morgen is er iemand de kraan komen halen. Omdat het weekend was was er niemand van mijn begeleiding bereikbaar maar heb ze wel al een email gestuurd.
Normaal komt de verpleegster in de voormiddag om mijn medicatie te geven, maar ze is nog altijd nie langs geweest.
Ik sta op invaliditeit maar woon thuis.
Die politie agent heeft mij niets gegeven dus ik kan die nie bellen maar mijn belwaarde is toch op dus kan die sowieso nie bellen.

ik ben 38 jaar en ik begrijp mijn situatie, 't is nie da ik nie weet hoe het internet werkt hé, ik kan java, python, Ruby, html, dalvik etc.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 09 mar 2020 14:06

Wie was de opdrachtgever voor de plaatsing van de zonnepanelen?
Heeft die een aanvraag gedaan bij de gemeente voor de inname van het openbaar domein door een kraan?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Tony3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mar 2020 14:13

ik wou die zonnepanelen dus ik ben de opdrachtgever denk ik. Niemand heeft mij gezegd dat ik een vergunning moest hebben en ik wist ook maar 2 dagen op voorhand dat die vrijdag da kwamen doen.
Maar ik weet niet hoe ik die politie agent moet contacteren of aan wie ik mijn boete moet gaan betalen. Die heeft mij helemaal niets gezegd eigelijk.

Tony3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 mar 2020 14:36

@Thomas Morus
Ik wil gewoon weten wat ik nu moet doen, die kraan is weg. En hoe ik die boete moet betalen, ik weet zelf nie eens hoeveel het is.

LeenW
Berichten: 12824

#7 , 09 mar 2020 14:49

U moet niets meer doen, de politie komt volgende keer langs en zal vaststellen dat de kraan weg is. De boete en uitleg over de betaling wordt nog opgestuurd.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 09 mar 2020 16:12

Ik wist niet dat hiervoor een vergunning nodig is, is geen argument. Iedereen wordt geacht de wet te kennen .

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 mar 2020 16:26

In veel gemeentes betaal je een bedrag per dag dat je het openbaar domein gebruikt. Jij hebt niet aangegeven/gevraagd dat je het openbaar domein wou gebruiken. Je zal dus de heffing en ook nog een boete er bovenop moeten betalen.
Ik zou wel proactief zijn en misschien al een paar gedateerde foto's maken van het feit dat ze vandaag weg is. Of een mailtje sturen naar het stadsbestuur/de politie

Blaatpraat
Berichten: 3793

#10 , 09 mar 2020 18:31

Als ik werken zou laten uitvoeren aan mijn huis, en deze dus zou outsourcen naar een aannemer, zou ik verwachten dat die aannemer zorgt voor de vergunningen en dergelijke.
Daar betaal je deze toch ook voor, om te zorgen dat alles correct zou moeten verlopen, niet?
Tenzij er in het contract staat dat de aanvrager van de werken zelf verantwoordelijk is voor eventuele vergunningen.

Die kraan is toch ook geen eigendom van TS, wellicht heeft deze zelfs geen rijbewijs hiervoor.

Franciscus
Berichten: 38587

#11 , 09 mar 2020 19:35

Indien de kraan effectief in de weg stond dan kan politie die zelfs gewoon laten verwijderen op kosten en schade door de opdrachtgever / plaatser...

Op die kraan zal wel een naam staan...en die firma krijgt de factuur. Of ze moeten al weten dat u de opdrachtgever bent.

LeenW
Berichten: 12824

#12 , 09 mar 2020 19:35

Als ik werken zou laten uitvoeren aan mijn huis, en deze dus zou outsourcen naar een aannemer, zou ik verwachten dat die aannemer zorgt voor de vergunningen en dergelijke.
Daar betaal je deze toch ook voor, om te zorgen dat alles correct zou moeten verlopen, niet?
Tenzij er in het contract staat dat de aanvrager van de werken zelf verantwoordelijk is voor eventuele vergunningen.

Die kraan is toch ook geen eigendom van TS, wellicht heeft deze zelfs geen rijbewijs hiervoor.
Valt zoiets niet altijd ten laste van de bouwheer?

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#13 , 09 mar 2020 20:08

De bouwheer moet de toelating aanvragen, tenzij de uitvoerder dat doet in naam van de bouwheer.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 09 mar 2020 20:32

Valt zoiets niet altijd ten laste van de bouwheer?
Steden en gemeenten gaan dat normaal inderdaad verhalen op de bouwheer / opdrachtgever.

Staat hier in retributie-reglement dat opdrachtgever altijd de eindverantwoordelijke is voor vergunning inname openbare weg.
Als de uitvoerder het niet doet, blijft de opdrachtgever verantwoordelijk - en moeten zij dat onderling maar regelen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 10 mar 2020 09:16


Valt zoiets niet altijd ten laste van de bouwheer?
Natuurlijk. Als aannemer het moet aanvragen zal het altijd wel ergens op zijn factuur vermeld zijn, of al doorgerekend in de prijs.

Terug naar “Andere”