Wagen werd in beslag genomen enkel op vermoeden "van"

Roosje23
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wagen werd in beslag genomen enkel op vermoeden "van"

#1 , 05 mar 2020 10:56

Hallo,

Op 15/11 kocht ik een auto.
Op 24/12 is mijn huidige partner gearesteerd wegens inbraken samen met een vriend van hem. Blijkt dat er grote sommen geld gestolen zijn +een aantal goederen verdwenen.
Ikzelf wist hier totaal niks van. Wat ook bevestigd was door mijn partner en zijn kompaan doch namen ze ook mij mee voor verhoor en mocht ik een nachtje de cel in.
Partner + kompaan momenteel in voorhechtenis. Nu, na de zoveelste huiszoeking sinds hun arrestatie (4x al) gestolen goederen gevonden in mijn garage. Deze worden meegenomen. Ik werk volledig mee!! Was hier niet van op de hoogte dus onschuldig. Ondertussen word mijn wagen ook in beslag genomen op vermoeden "van" gekocht met gestolen geld. Inbraken zijn gebeurd voor aankoop wagen.
Jammer genoeg besef ik nu dat ik hier geen enkel bewijs kan leveren dat deze door mij betaald werd. Buiten enkele whatsapp berichten na.Ik had dit geld opgespaard door hier en daar wat bij te verdienen. Ook vermeld tijdens hun huiszoeking.
Zou ik mijn wagen nog kunnen terug krijgen indien ik niks kan bewijzen?
Het feit dat ik een brave meid ben, nooit problemen heb gehad met politie/ gerecht en een blanco strafregister heb zal mij niet helpen denk ik.... het enige waar ik aan schuldig ben is domweg verliefd te zijn geworden op een "crimineel" blijkt nu...
Ook denk ik verdacht te worden van medeplichtigheid door een opmerking van de politie zoals deze : da kan ni da ge van niks wist? Allee, gijle woont tenslotte al 1jaar samen.

Ik vraag mij af wat mij nu staat te wachten en of ik mijn wagen ooit terug zie?
Google maakt mij hier niet wijzer van.. misschien kan iemand op de forum mij helpen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 mar 2020 12:49

Hallo,

. Buiten enkele whatsapp berichten na.Ik had dit geld opgespaard door hier en daar wat bij te verdienen.
Heb je bewijzen van die inkomsten, loonfiches bvb?
Of was dat zwart geld?

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 05 mar 2020 12:53

Dat een beslissing van ofwel Onderzoeksrechter ofwel Raadkamer ofwel Kamer Inbeschuldigingstelling ofwel de bodemrechter worden.
Wagen zal ondergebracht worden als beslag bij COIV.
Standaard procedure.
Van uit misdrijf voorkomend voordeel .... kaalplukken wordt dat in NL genoemd.

Reclame

Roosje23
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2020 13:48

Dit was zwart geld jammer genoeg.

Roosje23
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mar 2020 16:50

Hallo,

. Buiten enkele whatsapp berichten na.Ik had dit geld opgespaard door hier en daar wat bij te verdienen.
Heb je bewijzen van die inkomsten, loonfiches bvb?
Of was dat zwart geld?
Jammer genoeg zwart geld..

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 06 mar 2020 00:24

Jammer genoeg besef ik nu dat ik hier geen enkel bewijs kan leveren dat deze door mij betaald werd.
Cash betaald :?:
Cash niet kort voordien afgehaald van de bank :?:

Over wat voor bedrag spreken we :?:
Particulier of bij handelaar gekocht :?:

Terug naar “Andere”