Auto inschrijven op verblijfsadres

Arthur956
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto inschrijven op verblijfsadres

#1 , 24 jan 2020 14:17

Hallo allemaal,

Ik woon momenteel in Noorwegen voor een jaar. In Belgie heb in een auto gevonden die ik wil kopen, ik heb al contact gehad met de verzekering en dit is allemaal in orde.

Nu vroeg ik mij af of het wel mogelijk is om deze auto in te schrijven aangezien mijn adres in Noorwegen staat.

Als dit niet mogelijk is, kan ik mijn verblijfadres in Belgie zetten? Ik kom meestal 1 week naar Belgie, elke maand.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 24 jan 2020 18:26

Nu vroeg ik mij af of het wel mogelijk is om deze auto in te schrijven aangezien mijn adres in Noorwegen staat.
Niet permanent, enkel tijdelijke / voorlopige inschrijving ...

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 95-hs1afd4

en

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 96-hs1afd5

Afdeling 5. Tijdelijke inschrijvingen

Artikel 5

§ 1. Voor de hierna vernoemde personen die een voertuig in het verkeer willen brengen, is eveneens een inschrijving vereist die echter tijdelijk is. Het kan gaan ofwel om een inschrijving in transit wanneer de hierna vermelde personen een vrijstelling van rechten bij invoer en BTW of van BTW alleen hebben gekregen, ofwel om een voorlopige inschrijving in de andere gevallen :

6° de natuurlijke personen met hoofdverblijfplaats in het buitenland en zich aldaar aangemeld hebben in een consulaat of ambassade, die voorheen ingeschreven waren in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente en niet ingeschreven zijn in het wachtregister van een Belgische gemeente, die in België een voertuig hebben gekocht en dit gebruiken tijdens hun tijdelijk verblijf in België, behalve voor de personen bedoeld in 1°, 2° of 3° : de tijdelijke inschrijving van hun voertuig is maximaal 6 maanden per kalenderjaar geldig, eventueel op te delen in periodes van minstens één maand;

Reclame

Terug naar “Andere”