Huurder gaf valse papieren

Els Devrieze
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Huurder gaf valse papieren

#16 , 22 jan 2020 12:06

Een voorbeeld van hoe overbeschermd de huurder is in België. Enkele bedenkingen:

- Politie zal woning niet kunnen betreden zonder huiszoekingsbevel
- Ook de verhuurder mag de woning niet zomaar betreden (met de vraag of er zonder effectieve bewoning en domicilie hiervan nog sprake kan zijn)
- Procederen tegen een onbekende is altijd miserie, hopelijk hebt u een vrederechter die begrip heeft voor uw verhaal

Het meest logische lijkt mij een advocaat te raadplegen om u verder te begeleiden en de juiste stappen te zetten. Uiteraard werkt die niet gratis, maar het belangrijkste lijkt mij uw appartement zo snel mogelijk te recupereren.
Ondertussen hebben we bevestiging van de bevoegde instanties in Nederland gekregen dat het paspoort van de man een vervalsing is en dat hij niet bestaat. Is het contract nu dan per definitie ongeldig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#17 , 22 jan 2020 12:28

Volgens mij wel. Dus ongeldig contract.

Ik zou in uw geval toch eerst eens naar de politie gaan, met uw bevestiging van vals paspoort

En kijken wat die zeggen. En dan desnoods toch de woonst betreden
Ergens vermoed ik dat je een ontmantelde weedplantage zal tegenkomen

Reclame

Terug naar “Andere”