retributie aanhangwagen 2,7ton

Ramondeamberes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

retributie aanhangwagen 2,7ton

#1 , 22 dec 2019 18:31

Beste,
Mijn geremde aanhangwagen heeft een eigen nummerplaat op mijn privé naam. Deze was onlangs geparkeerd in een betalende zone, en werd geverbaliseerd door OPC, een privé partner.

Kan men een afgekoppelde aanhangwagen beboeten (2x op die dag!), zonder trekkend voertuig? Ik zou toch kunnen beweren dat ik deze uitgeleend heb aan een vriend die in die straat woont en hem aldaar geparkeerd heeft. Ten tweede: ben ik dan verplicht om een smartphone te hebben om electronisch te betalen? De overtreding was op 29/10 en ik kreeg de brieven pas op 9/12. Ten derde: als het om een papieren ticket gaat, kan ik dit toch nergens zichtbaar en veilig bevestigen; Als het zo is dat ik toch betaald zou hebben (of die andere persoon), dan lijkt mij de redelijke termijn toch overschreden om het bonnetje bij te houden; de betaalautomaat is van het type dat geen nummerplaten registreert.
Wat denken jullie hiervan?

thx,
Ray

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 22 dec 2019 19:42

Beste

Als u een betalende plaats in neemt zal u ook moeten betalen.
Wat de rest van uw beweringen betreft : het is aan u om uw stellingen te bewijzen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2019 19:55

Dan zal je moeten dit geld aan je vriend vragen hé, en ja je kan meermaals waar er retributie is betalen per dag

Ik denk niet dat je u gaat kunnen uit lullen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12826

#4 , 22 dec 2019 20:07

1) Snap ik niet goed wat uw punt is?
2) Stond er nergens een klassieke automaat?
3) Dat is uw probleem, niet dat van het parkeerbedrijf

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 22 dec 2019 20:30

Bij mijn weten kan men overal betalen met kaart.
Men dient tegenwoordig wel de nummerplaat in te geven.
Kan perfect dat gemeentelijk reglement twee dagdelen voorziet. Dus idd. dan tweemaal betalen per dag of een dagticket nemen.
Nog een geluk dat u er niet langer dan 24 uur stond...
Nog vergeten
https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... 2-t5hs4bis

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 22 dec 2019 21:28

Kan men een afgekoppelde aanhangwagen beboeten (2x op die dag!), zonder trekkend voertuig?
Zijn voor de wetgever aan motorvoertuigen gelijkgestelde voertuigen ... (inzake verzekering, inschrijving, ...)

Tenzij het plaatselijke parkeer-retributie reglement dit zou beperken tot motorvoertuigen - u kan het eens nalezen ...

Mogelijk beging u daarbij wel een parkeerovertreding - privé-parkeerwachters zijn niet gemachtigd daarop toe te zien.
U mag die aanhangwagen eigenlijk enkel parkeren waar een Afbeelding staat


Tarief per halve dag is "normaal"
Antwerpen heeft zelfs 3 halve dagen per dag ...

Ik zou toch kunnen beweren dat ik deze uitgeleend heb aan een vriend die in die straat woont en hem aldaar geparkeerd heeft.
Retributie-reglementen stellen daarom ook altijd dat de officiële houder van het voertuig de retributie verschuldigd is, niet de toevallige bestuurder ...

De overtreding was op 29/10 en ik kreeg de brieven pas op 9/12. Ten derde: als het om een papieren ticket gaat, kan ik dit toch nergens zichtbaar en veilig bevestigen; Als het zo is dat ik toch betaald zou hebben (of die andere persoon), dan lijkt mij de redelijke termijn toch overschreden om het bonnetje bij te houden; de betaalautomaat is van het type dat geen nummerplaten registreert.
U kan altijd proberen ...

Ik hou de mijne màànden bij ...

Terug naar “Andere”