Boete Duitsland via Gerechtsanwalt

BennyJVic
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete Duitsland via Gerechtsanwalt

#1 , 21 nov 2019 14:41

Na een panne op een Duitse autostrade liet de politie mijn wagen wegslepen. 165 EUR
Ze zieden iets over slechte banden, en nu enkele maanden later ontvang ik een boete van 163 EUR voor de banden plus herinneringskosten 7 EUR, en dit via een Gerechtsanwalt 42 EUR + 10 EUR mahnungskosten. Alles in het Duits en echt niet zo eenvoudig te begrijpen. Er zit een blad in het Frans bij met wat algemeenheden.
Toch vreemd dat de boete via een advocaat komt, hoewel ik de politie ter plaatse heb ontmoet.
Iemand hier ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 21 nov 2019 19:57

Blijkbaar hebt u niet gereageerd op eerdere uitnodiging om de boete te betalen en hebben ze het dossier nu doorgegeven aan een advocaat (Rechtsanwalt).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 nov 2019 14:10

Rechtsanwalt gaat in Duits verder / breder dan "advocaat"

Maar blijkbaar heb je inderdaad de eerste vraag tot betaling gemist om welke reden dan ook.


Brief in Frans:
Uw auto is normaal gesproken dan geregistreerd in Wallonië, of in tweetalige gemeente in 't Frans door maatschappij die werkelijke eigenaar er van is.
Indien geregistreerd in VL, of in Nederlands in tweetalige gemeente, komt de post van de Polizei netjes met Nederlandstalig bijschrift.

Reclame

Terug naar “Andere”