Vergoeding verloren tijd

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

Vergoeding verloren tijd

#1 , 10 okt 2019 21:48

Beste,

als slachtoffer van slagen en verwondingen kan ik aanspraak maken op een vergoeding voor de tijd en moeite die verloren is zoals naar de dokter, naar de politie, naar de rechtbank, opmaken van besluiten, enz...

Even eens had ik de vraag of ik de kosten van administratie zoals scan,kopie,postzegels, ... , kan door rekenen tot de verweerder?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 10 okt 2019 21:50

Alle kosten psychische - morele - materiële enz kan u vragen. Krijgen is een andere zaak ..ook als de rechter dat uitspreekt iets van een kei en niet kunnen stropen.

Daelemans Johan
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2019 23:12

Alle kosten psychische - morele - materiële enz kan u vragen.
Lijkt me logisch maar hoe bepaal je die kosten?
De materiële kosten is gewoon een optelsom van bewezen geleden schade.
Als je als burger met psychische en morele schade te maken krijgt dan is dat niet zo eenvoudig.

Wat met het verlies van tijd? Is dit materiële of morele schadevergoeding?
Stel dat uw professionele loopbaan, inclusief projecten worden onderbroken? Kan zelfs zo lang aanslepen dat projecten als verloren moeten beschouwd worden.
Is er ergens informatie te vinden dat het samenstellen van een allesomvattende schadevergoeding vergemakkelijkt?

Reclame

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#4 , 11 okt 2019 21:26

Zou de Rechtbank rekening houden indien men de berekening doet op basis van de indicatieve tabel van uit het tijdschrift "politierechter" ?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 11 okt 2019 21:28

Denk het wel verzekeringen hebben indertijd mijn verloren uren vergoed ten bedrage van ongeveer mijn uurloon.

Daelemans Johan
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 okt 2019 07:32

Zou de Rechtbank rekening houden indien men de berekening doet op basis van de indicatieve tabel van uit het tijdschrift "politierechter" ?
Bedankt voor die link, ik denk dat veel mensen hiermee een idee krijgen hoe in vergelijkbare gevallen te handelen.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 12 okt 2019 10:51

Hier ook eens lezen en gewoon indicatieve tabel opgeven in een zoekmachine
https://rondpunt.be/na-een-verkeersonge ... eve-tabel/

Terug naar “Andere”