Hond plast tegen gevel

Gustdemops
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hond plast tegen gevel

#1 , 06 okt 2019 17:23

Dag iedereen,

Ik heb een vraag ivm mijn hond.
Nu woon ik in een stad en plast mijn hond soms tegen de gevel van een huis. Ik let er wel telkens op dat het niet tegen of aan een voordeur is. Mag dit of staat er ergens in het Belgisch wetboek dat dit niet mag.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 okt 2019 17:47

Ik zou ook niet graag hebben dat jij tegen mijn gevel plast.

Gustdemops
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2019 17:53

Ik begrijp dat dit niet fijn is maar als er niets anders in de buurt is kan de hond toch niet anders. Ik let er echt op dat mijn hond dit zo weinig mogelijk doet maar midden in het stadscentrum kan het soms gewoon niet anders.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 06 okt 2019 18:04

Ik begrijp dat dit niet fijn is maar als er niets anders in de buurt is kan de hond toch niet anders. Ik let er echt op dat mijn hond dit zo weinig mogelijk doet maar midden in het stadscentrum kan het soms gewoon niet anders.
Meent u dat nu ? Sterk vervuilende auto's mogen ook niet meer binnen in stadscentra :oops: :oops:

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 06 okt 2019 18:20

Als u hond tegen een gevel of tegen een tuinmuurtje of tegen gemeente-, gewest- of federaal meubilair plast dan moet u dat opkuisen anders is dat een overtreding nl. bevuilen van privaat of openbaar domein.
Staat in de gemeentelijke politiecodex

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 06 okt 2019 20:50

Neem uw eigen paaltje mee tijdens de wandeling met de hond.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 07 okt 2019 08:33

Leer hem aan in de goot te plassen

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 okt 2019 22:34

Iedereen die zich met een hond in de openbare ruimte begeeft, zou er moeten aan denken steeds een "pispaal" bij te hebben (cfr Thomas Morus) en dezelfde te "laten plassen in de goot" (cfr mava105).

Terug naar “Andere”