Auto

Peggy cornelissen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto

#1 , 03 okt 2019 23:42

Een jaar geleden een tweedehands auto gekocht met papieren gekeurd voor verkoop en alles aan verzekering gegeven om alles te regelen en over te schrijven.
Auto is verzekerd krijgen we plots na een twee week nachtelijk politie bezoek dat ons kenteken op de verkeerder auto zat.
Wij verbaasd verteld dat verzekering alles geregeld had en politie zei oké ga er morgen meteen achter aan anders komen jullie in problemen.
Zo gezegd zo gedaan verzekering gebeld en ze zouden alles in orde brengen kregen de groene kaart waarop ook de juiste auto stond vermeld dus alles geregeld Zeiden ze.
Nu bijna een jaar na datum aangehouden door politie met het verhaal dat auto niet verzekerd is en dat bij de kentekenplaten een andere auto vermeld staat.
Papieren laten zien dat daar wel de juiste auto opstaat maar helaas de heren besloten auto te laten weg slepen enz.
Dag erna op advies van politie verzekering gebeld om de juiste nieuwe papieren op te vragen wat dat dan ook zou mogen zijn en verzekering doet er bijna een week over om te onderzoeken en zeggen dan dat het keuringsbewijs van verkoop 1 dag over datum was en niet geldig meer.
Uiteraard was dat bij de aankoop van de auto niet het geval en was de verzekering nog twee en half week geldig.
Lang verhaal kort wat zijn mijn rechten wat kan ik het betreft een hele oude auto maar maakt verder niet uit ik ben van mening dat ik alles heb gedaan toen wat moest en verbaasd erover dat dit zomaar kan gebeuren.
Ik woon zelf pas twee jaar in belgie en weet niet waar ik advies hierover jan krijgen betaal iedere maand netjes de verzekering en dan schijnbaar voor een auto die niet verzekerd is of op de weg mag met die kentekenplaten.
Snap er niks van.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 okt 2019 09:15

Mogelijks zit de fout bij het DIV, en hebben zij verkeerde gegevens ingegeven.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 okt 2019 09:56

Papieren laten zien dat daar wel de juiste auto opstaat maar helaas de heren besloten auto te laten weg slepen enz.
Heb je 'm al terug ?

Tip: "Nieuwe" auto, nieuwe platen ...
zeggen dan dat het keuringsbewijs van verkoop 1 dag over datum was en niet geldig meer.
Uiteraard was dat bij de aankoop van de auto niet het geval en was de verzekering nog twee en half week geldig.
Keuringsbewijs "voor verkoop" dient idd bekeken te worden op datum aankoop.

Maar hij moet natuurlijk ook nog ingeschreven worden ...
Waarschijnlijk is uw nieuwe auto nooit ingeschreven omdat volgens DIV de aanvraag tot inschrijving niet meer geldig was - ook 2 maanden.
Nooit bericht van gekregen ?

En dus staat de oude auto nog op die platen ...



U heeft het over de verzekering van de auto bij aankoop nog 2,5 weken geldig :?:
Was dat UW verzekering ?

Lang verhaal kort wat zijn mijn rechten
Tegenover wat :?:

Is auto nog onder beslag :?:

Wordt je vervolgd - waarvoor precies dan :?:
...


Ik woon zelf pas twee jaar in belgie
e
Welkom in Absurdistan ...

Reclame

Terug naar “Andere”