Honden

Stievie1981
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Honden

#1 , 02 okt 2019 21:58

Effe een vraag
Ik krijg een huiszoeking van het favv
Voor mijn paarden en honden
Mag het favv van een buitenlandse bezoeker honden afnemen en bij mij als derde partij honden in quarantaine zetten ?
Deze werden met 14 in een paardenbox samen gezet rassen onder mekaar, ik ben helemaal niet uitgerust om 14 honden te huisvesten.er werd ook een flesje calmivet in beslag genomen wat gewoon bij de veearts gekocht is. Kan dit allemaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 02 okt 2019 22:27

Ja dat kan en beslag zal door een officier gerechtelijke politie zijn uitgevoerd - de honden zitten bij U in BE dus is FAVV bevoegd.
Het is niet direct hun taak om na te gaan van wie de honden zijn. Enkel dat er inbreuken zijn.
Kalmivet is een geneesmiddel voor diergeneeskundig gebruik – op voorschrift. Had u een voorschrift?

Stievie1981
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2019 23:16

Ook als ze de honden uit een voertuig gehaald hebben op men oprit waar ik niks mee te maken had??? Factuur was erbij om op ander adres te leveren

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 04 okt 2019 21:32

Voertuig stond bij u dus ja dat mag. U was dus de bewaarder en dus de aansprakelijke persoon.

Terug naar “Andere”