Besluiten & Pleiten

Bart151
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Besluiten & Pleiten

#1 , 01 okt 2019 20:02

Hallo,

Tijdje terug moest mijn advocaat voor mij pleiten op de rechtbank maar persoonlijk vond ik dat hij niet zo'n uitblinker is in pleiten. Zijn (synthese)besluiten daarentegen zijn wél supergoed en daar heb ik echt geen klagen over.

Ik vroeg me daarom af, moet ik me zorgen maken? Wat is het belangrijkste: pleidooi of de besluiten? Ik had verstaan dat de rechter dient te antwoorden op de besluiten en die zitten wel goed.

Ik weet het niet wat ik er van moet denken.

Graag jullie mening aub!

Merci!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 01 okt 2019 20:08

Veelpraterij is dan ook geen synoniem voor kwaliteit. Als zijn conclusies een schot in de roos zijn dan zit het goed.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 01 okt 2019 20:13

Pleiten is belangrijk in de films, conclusies zijn belangrijk in het echte leven.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 01 okt 2019 20:17

Inderdaad verschil met film.
Ik ken steengoede advocaten die eerder introvert zijn en al zeker geen grote redenaars zijn.
Het zijn niet allemaal show-strafpleiters die hun nummertje opvoeren voor een assisenjury.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Andere”