Verkeersboete Maastricht-Nederland

schwatteke
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

Verkeersboete Maastricht-Nederland

#1 , 27 sep 2019 09:16

Ik kreeg bijna 4 jaren geleden , november 2015, een verkeersboete in Maastricht.Ik was met mijn vriendin en mijn ouders op restaurant geweest.Mijn vader is gehandicapt , dus ik dacht , we leggen de gehandicapten kaart op een gewone parkeerplaats.Maar dat mocht dus niet in NL , je moest de parkeerschijf leggen op een gewone parkeerplaats , die niet bestemd is voor gehandicapten.Nu , ik had een bonnetje achter het raam , met de vermelding van een boete van ongeveer 61,00 €.Ik moest nog niet meteen betalen,maar ze zouden me nog een brief met de gegevens voor betaling naar mijn adres opsturen. Wel,heden heb ik nog steeds niets ontvangen en dus heb ook nog niets betaald. Nu is de vraag ...als ik vandaag naar NL rij en ze zouden me voor een of andere reden , laten stoppen , kunnen ze dan nog steeds eisen , me die boete , met bijkomende kosten , te doen betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
schwatteke
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2019 10:48

Correctie : PV bonnetje lag niet achter het raam , maar stak voor het raam , achter de ruitenwisser.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 sep 2019 11:33

Maakt niet uit waar het lag of stak. Stond er uw eigen nummerplaat op vermeld? Indien niet is het mogelijks een briefje dat op een andere auto zat en dat gewoon door een flauwe plezante verstoken werd. Je zal dan nooit een boete ontvangen.

Reclame

schwatteke
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2019 20:11

Jawel,mijn nummerplaat staat vermeld.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 28 sep 2019 20:04

Er zijn een tijd juridische problemen geweest met data-uitwisseling ivm internationale parkeerretributies ...

Misschien hebt u geluk gehad ...

Let wel op:
Ook in België is het niet overal zeker dat u met een gahandicaptenkaart buiten de voorbehouden plaatsen, gratis mag parkeren !
Dat moet op de parkeermeters vermeld staan, anders is het normaal niet.

schwatteke
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 sep 2019 15:37

Ja,dat weet ik .Ik rij nog steeds met mijn vader en dan parkeer ik bijna overal gratis met die kaart in Belgie .Mijn vader is bijna 12 jaren gehandicapt.Maar in Nederland zijn andere wetten.

schwatteke
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 sep 2019 15:44

Maar ondertussen weet ik het juiste antwoord nog steeds niet.Had gedacht om eens te bellen naar het tel.nummer op het pv bonnetje.Maar dat raden de mensen ook af.Ik ging graag naar Maastricht , het is er hartstikke gezellig....maar nu ben ik er al bijna vier jaar niet meer geweest :-)

Terug naar “Andere”