Onheuse behandeling door agent

Franciscus
Berichten: 38587

Re: Onheuse behandeling door agent

#16 , 27 sep 2019 15:40

Nog een vraag - dat u bent vastgepakt en aangereden was dat voor of nadat u voor de wagen ging staan?
Voor de rest is quasi alles gezegd ...alleen dit nog wat begaan is is een overtreding ..uiteraard hebt u wel uw burgerplicht om bij zware feiten wel helpend op te treden en eventuele daders vast te houden tot politie er is.

En wat wegcode en verkeersreglement wordt u wel geacht deze te kennen. Algemeen kader openbare orde - zedelijkheid - gezondheid en rust om zo maar te schrijven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KrVaHe
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#17 , 27 sep 2019 18:02

Franciscus, dat was nadien en ik besef dat ik daardoor ook fouten gemaakt hebt en geef dat helemaal toe.
De wegcode wordt inderdaad verondersteld gekend te zijn. Ik veronderstelde dan dat de bestuurders van doorgaand verkeer ook weg bleven uit zones voor uitgezonderd plaatselijk verkeer... Ik weet nu dat ik daar in fout ben...
Ik zie ook in dat dit geen voldoende "zwaar feit" is om iemand staande te houden tot de politie er is. Daarom geef ik toe fout te zijn, ondanks de beweegredenen om hem aangesproken te hebben.
Er blijkt spijtig genoeg veel onbegrip te bestaan voor mensen die goede bedoelingen hebben.

Issued
Berichten: 1227

#18 , 27 sep 2019 18:20

The road to hell is paved with good intentions

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 28 sep 2019 08:50

omdat ik de andere partij wederrechterlijk van zijn vrijheid heb beroofd omdat ik voor zijn auto stond met mijn fiets en hij niet door kon.
De juiste term is verkeersagressie, of kwaadwillig belemmeren van het verkeer ...

Beide met optie "cel" als het voor de rechtbank komt .

Terug naar “Andere”