lease auto buitenlandse tewerkstelling

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

lease auto buitenlandse tewerkstelling

#1 , 31 aug 2019 12:49

Ik heb een interessante jobaanbieding gekregen in Duitsland. Met een Duits werknemerscontract.
Mijn bedoeling is wel om in België te blijven wonen (domicilie) bij mijn echtgenote en mijn kinderen. Elk weekend en tijdens verlofperiodes zou ik effectief in België verblijven.
Het Duitse bedrijf zou -als deel van mijn werkvoorwaarden- een auto leasen (salariswagen) in Duitsland.
Maar het is me niet duidelijk of ik daarmee legaal naar en in België mag rijden.
Wat zijn de spelregels in dit specifiek geval van grensoverschrijdende tewerkstelling waarbij een deel van het loon wordt betaald met leasewagen?
(ik veronderstel dat tegenwoordig dergelijk scenario geen grote uitzondering is)
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 31 aug 2019 19:12

Dit is toegelaten, maar u moet een aantal extra documenten altijd mee hebben in de wagen.
Dit is enerzijds uw arbeidscontract, en anderzijds een document opgesteld door de buitenlandse werkgever waaruit blijkt dat hij het voertuig ter beschikking stelt van u.

Reclame

Terug naar “Andere”