Transitplaten

autoverkoopster
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Transitplaten

#1 , 30 aug 2019 14:12

Beste,

Ik heb mijn wagen verkocht aan (wat ik dacht) een koper in België. Maar hij wilt deze nu verder exporteren naar Spanje. Daarvoor heb je transitplaten nodig en hij zegt dat ik verplicht een kopie van mijn identiteitskaart moet afgeven aan hem. Alle documenten (incl. Bewijs van verkoop getekend door beide partijen) van de wagen en de wagen zelf zijn nu in zijn bezit. Ik heb dus niets meer te maken met de wagen die ik heb verkocht aan hem.

Is het verplicht om een kopie van mijn identiteitskaart te geven? Ik vertrouw hem niet echt.

Hopelijk kan er iemand mij helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 30 aug 2019 15:59

Blijkbaar vraagt men kopie ID kaart volgens deze firma (die transitplaten ed regelt)

https://www.vdbtransit.com/transitplaten

Blaatpraat
Berichten: 3794

#3 , 30 aug 2019 16:09

Blijkbaar vraagt men kopie ID kaart volgens deze firma (die transitplaten ed regelt)

https://www.vdbtransit.com/transitplaten
Maar de vraag is: telt TS hier nog als verkoper?
TS is niet de partij die de wagen wou verkopen voor export.

Mijns inziens heeft de koper de wagen nationaal verkocht, en treedt deze nu op als verkoper voor de export.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 31 aug 2019 12:18

Er bestaan ook autotransporteurs. Transitplaten zijn dus niet absoluut nodig. Koper kan, als hij wil, de auto laten overbrengen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”