onbewust illegaal wapen gekocht.

kyrax
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onbewust illegaal wapen gekocht.

#1 , 12 aug 2019 22:55

Hallo

Ik weet niet goed waar ik dit topic best kon plaatsen dus bij deze mijn excuses als ik het beter ergens anders geplaatst had.
Ik heb onlangs online werpmessen gekocht. Nu ben ik net te weten gekomen dat dit een illegaal wapen is in België.
Het laatste wat ik wil is in de problemen komen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat wanneer het pakketje toekomt ik deze dan ook niet zal aanvaarden.
Nu vraag ik me af of ik in de problemen kan raken puur voor de bestelling geplaatst te hebben (als ik het pakje niet aanneem)? Zo ja, is er iets dat ik kan doen om dit ongedaan te maken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 aug 2019 08:41

Het is dan ook vanzelfsprekend dat wanneer het pakketje toekomt ik deze dan ook niet zal aanvaarden.
Nu vraag ik me af of ik in de problemen kan raken puur voor de bestelling geplaatst te hebben (als ik het pakje niet aanneem)?
Ja
Illegale import per post van verboden wapens

Als het pakje tot bij jou komt ...
Kan onderschept worden bij douane
Die zoeken aktief naar drugs, namaak, bedreigde dieren, ..., en wapens.

Zo ja, is er iets dat ik kan doen om dit ongedaan te maken ?
Annuleer de bestelling als dat nog mogelijk is ...

Als het toch aankomt, weigeren en ongeopend laten retourneren naar afzender

Reclame

Terug naar “Andere”