Fraude

leo
Topic Starter
Berichten: 7

Fraude

#1 , 25 mar 2006 17:47

Onlangs is mijn schoonvader overleden. Ik heb ontdekt dat zijn rekeningen jarenlang geplunderd werden door een volmachtdrager. Ik zou graag een rekeningoverzicht bekomen van die rekeningen van de laatste vijf jaar. Hoe pak ik dit het beste aan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 27 mar 2006 10:06

Art.64.De klachten die aan de procureur des Konings zijn gericht,kunnen door hem samen met zijn vordering aan de onderzoeksrechter worden doorgegeven...Sv.(=Wetboek van Strafvordering).

Art.5bis.?1.De hoedanigheid van benadeelde persoon verkrijgt degene die verklaart schade te hebben geleden veroorzaakt door een misdrijf.?2.De verklaring wordt gedaan in persoon of door een advocaat...De verklaring,waarvan akte wordt opgesteld die bij het dossier wordt gevoegd,wordt afgelegd op het secretariaat van het openbaar ministerie.?3.De benadeelde persoon heeft het recht bijgestaan of vertegenwoordigd te worden door een advocaat.Hij mag ieder document dat hij nuttig acht doen toevoegen aan het dossier.Hij wordt op de hoogte gebracht van de seponering en de reden daarvan,het instellen van een gerechtelijk onderzoek en de bepaling van een rechtsdag voor het onderzoeks- en vonnisgerecht. V.T.Sv.(=Voorafgaande Titel Wetboek Strafvordering)

INDIEN de procureur strafvordering instelt: Art.4.Onverminderd het recht om de zaak bij de burgerlijke rechter aanhangig te maken,kan eenieder die door het strafbaar feit schade heeft geleden,nadien door middel van een ter griffie ingediend verzoekschrift...kosteloos verkrijgen dat het in het vorig lid bedoelde strafgerecht uitspraak doet over de burgerlijke belangen... V.T.Sv.

INDIEN de procureur geen strafvordering instelt : Art.63.Hij die beweert door een...wanbedrijf te zijn benadeeld,kan daarover bij de bevoegde onderzoeksrechter klacht doen en zich burgerlijk partij stellen...Sv.(=Wetboek Strafvordering).

De onderzoeksrechter bij wie een benadeelde zich aanmeldt kan de zaak zelf niet naast zich neerleggen of zonder gevolg klasseren,of zelf een beslissing nemen aangaande zijn onderzoeksverplichting. Cass. 20 maart 1882,Pas. 1883,I,28.

INDIEN u zich niet burgerlijk partij stelt bij de onderzoeksrechter :
Art.182.De zaken die tot de bevoegdheid van de correctionele rechtbank behoren,worden bij haar aanhangig gemaakt...hetzij door een dagvaarding rechtstreeks aan de verdachte...gedaan door de burgerlijke partij...Sv.

INDIEN u de zaak niet-strafrechtelijk maar voor de burgerlijke rechtbank wil afhandelen,dan geldt Art.870.Iedere PARTIJ moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.Ger.W.(=Gerechtelijk Wetboek)

Reclame

Terug naar “Andere”