Streeteo "betwisting van parkeerretributie"

quinny
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Streeteo "betwisting van parkeerretributie"

#1 , 10 jul 2019 19:08

Beste,
afgelopen zondag geparkeerd op een betaalparking van de Panne, we waren er met twee gezinnen, dus twee auto's, we gingen naar de automaat en boekten samen twee tickets voor 2 uur, de aangeboden 4 uur kon je niet selecteren, ieder betaalde met zijn eigen bankkaart.
Na ongeveer twee uur terug naar de automaat om bij te boeken weer zelfde procedure, selectie twee uur en betalen, ik betaal met de kaart, tot zover alles ok, maar ik krijg géén ticket. Verbaasd vraag ik aan het andere gezin om ook te proberen voor hun wagen, alles hetzelfde wel een ticket.
Ik controleer ter plaatse via de bankapp op mijn gsm dat het geld van de rekening is gegaan, en ja hoor met uur en alles erbij is het geld afgeboekt voor mijn wagen, maar geen ticket.
Ik lees op de automaat een nummer om naar te bellen, maar op zondag kreeg ik lang muziek maar geen gehoor. We staan dan ook nog aan de automaat en de minuten tikken weg.
Ik bel het tweede nummer, daar kreeg ik de melding dat ze gesloten zijn op zondag, maar u kan via het internet contact opnemen.
Ik probeerde een email te versturen via m'n GSM maar dat lukte niet direct.
Dus dan maar van uitgaande dat met de oude bon ze wel zullen zien en controleren op plaatnummer of dat ik betaald heb.
Maar inderdaad, na minder dan twee uur terug naar wagen om weer te verlengen, echter daar stak de bon onder de wisser.
Retributie van 30 euro!

Ik betwistte dit dezelfde avond thuis via mail (want bijbetalen hebben we niet meer gedaan) met betaalbewijzen erbij en de tickets van mezelf en het andere gezin om aan te tonen dat ik zelfs getuigen heb, plus de ganse uitleg die ik hier gedaan heb.
Gevolg 1ste mail vertelde geen geldig bewijs achter voorruit en geen virtueel ticket.
Ik pikte dit niet en antwoordde terug dat ook technologie ook kan falen (zit er dagelijks in), dat ze mijn vorige mail met bewijzen moet herbekijken alsook weet ik dat zij perfect digitaal kunnen zien dat er betaald is met dezelfde rekening op dezelfde nummerplaat en dit op het correcte uur, gevolg weer een kort antwoord van een totaal gevoelloos persoon die volgens mij gewoon niet wil begrijpen wat er aan de hand is, waar zij of hij typte dat het te betalen bedrag verschuldigd blijft, dat het de laatste keer is dat er geantwoord is en dat ze de zaak sluiten!
Dit kan toch niet, ik word bedrogen waar ik bij sta, en dan nog eens via een retributie bon, zij verschuilen zich achter e-mails enz. Heel makkelijk natuurlijk, maar wat doe ik er nu aan, ik vind dit zeer onterecht en sta precies machteloos.

Wie heeft dit nog meegemaakt en wie weet raad, want ik kan met deze onrechtvaardige praktijken niet om en dit is puur oplichting.

Alvast bedankt voor de info?

mvg,
Roothoofd Werner

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2019 20:27

Volg de officiële betwistingsprocedure. En wees factueel (geen emoties in je mails).

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 10 jul 2019 20:31

U hebt toch uw rekeninguittreksel dat u betaald hebt - hebt u daar een kopie van meegestuurd?
Hoe kan u zien dat een persoon gevoelloos is als die iets schrijft?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5414

#4 , 10 jul 2019 21:19

De Panne heeft per 1 juli zijn parkeerreglement aangepast:

Tussen Canadezenplein en Esplanade enkel kortparkeren (max 2 uur) of retributie van 30€
Voorbij Canadezenplein een dagticket van 7€ of retributie van 30€. Was vroeger gratis.

Staat normaal duidelijk aangegeven op de nieuwe parkeermeters. k Vind de nieuwe regeling flauw maar ze is wat ze is....

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 10 jul 2019 23:00

Dat is weer iets anders - max 2 uur wil zeggen dat wagen terug in verkeer moet gebracht worden bijbetalen kan en mag dus niet.
Maar dat is nu niet het probleem wel het niet ontvangen van een ticket.

Sirkii
Berichten: 5414

#6 , 11 jul 2019 00:04

Hierbij de folder : http://www.depanne.be/product/18/betalend-parkeren

De zone “kortparkeren” is beperkt tot enkele winkelstraten (oranje) en niet zoals ik eerst schreef het ganse dorp. Je mag er maximum 2 uur staan. Raar dat je op dezelfde nummerplaat 2 keer kon betalen. Andere plaat ingegeven?

Standaard levert de machine geen ticket af. Er wordt gecontroleerd op nummerplaat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jul 2019 09:20

Dit is op de Lippenslaan in Knokke het zelfde !

je kan geen nieuw ticket krijgen voor om tijd te verlengen op deze laan.

Ik stak vroeger nog 2 euro bij en kon nog een uur blijven staan, nu is het max 3 uur en je kan niks verlengen in de lippenslaan .
Ik denk dat dit éénzelfde systeem is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”