Uitnodiging tot verhoor: aan te bieden datum; 2 maand eerder

Jeanke08
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging tot verhoor: aan te bieden datum; 2 maand eerder

#1 , 10 jul 2019 18:15

Beste,

Op 10-07-2019 krijg ik een UITNODIGING TOT VERHOOR in mijn bus.
U dient zich met deze uitnodiging aan te bieden ... op WOENSDAG 24-05-2019.

24-05-2019 betrof een vrijdag.
24-07-2019 betreft een woensdag.

Een duidelijke fout dus.
Kan dit aanzien worden als procedurefout?

Ik ben uiteraard niet zinnens hun werk voor hen te doen door om het even welke stappen iemand normaliter in zulke situatie verwacht wordt te ondernemen.

Indien ik dit straal negeer, kan ik gezien deze context de gevolgen zoals bvb seining met deze brief tenietdoen?

ps: moest de datum en uur toch correct geweest zijn dan kan ik ook niet langsgaan want ik moet werken en ben niet zinnens hier werkverlet voor te nemen.

ps 2: bovenaan de uitnodiging 'BIJLAGE aan PV nr:' & 'd.d.' => HIER STAAT HELEMAAL NIKS GESPECIFIEERD en onder 'U Zal gehoord worden over feiten die u ten laste kunnen worden gelegd...: In de periode van...tot...OF TOT OP NADER TE BEPALEN DATA.
OF TOT OP NADER TE BEPALEN DATA: kan men mij dit uitleggen in mensentaal? (Ik gok giswerk van hunentwege).

Alvast bedankt voor de antwoorden.
mvg,
Jeanke08

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2019 18:43

De meeste mensen zouden toch eens een telefoon gedaan hebben naar de dienst van waar deze brief komt.

Rekent niet op een procedure fout voor een tjk fout ! .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#3 , 10 jul 2019 21:03

Ik raad u ten stelligste aan om de contactpersoon van de brief te contacteren en te vragen wanneer u precies op verhoor verwacht wordt en hier ook gehoor aan te geven. Ik wil niet in uw schoenen staan als u deze oproep negeert. Dit zou immers wijzen op absolute onwil van uwentwege.

Reclame

BloodNight
Berichten: 621

#4 , 12 jul 2019 18:08

Gewoon negeren, dan krijgt u een tweede uitnodiging waar u waarschijnlijk niet naartoe zal gaan. Parket zal dan de beslissing voor u nemen en u laten seinen voor verhoor met vrijheidsberoving (Salduz categorie 4).
Volgende keer dat de politie u tegenkomt (bv. alcoholcontrole, de luchthaven) zal u MOETEN meekomen en enkele uren in een vieze oude cel (de restanten van fecaliën en andere lichaamssappen krijgt u er gratis bij) wachten tot wanneer de politie tijd (en goesting) heeft om u te verhoren.... Wees maar zeker dat de politie zich zal haasten om uw ongemak te verhelpen en u zo spoedig mogelijk te verhoren.
Nu het kan ook altijd zijn dat ze u gewoon thuis (of op uw werk) komen ophalen.
Aan u de keuze...
Moeilijk of makkelijk...

Issued
Berichten: 1227

#5 , 12 jul 2019 18:56

Gewoon negeren, dan krijgt u een tweede uitnodiging waar u waarschijnlijk niet naartoe zal gaan. Parket zal dan de beslissing voor u nemen en u laten seinen voor verhoor met vrijheidsberoving (Salduz categorie 4).
Volgende keer dat de politie u tegenkomt (bv. alcoholcontrole, de luchthaven) zal u MOETEN meekomen en enkele uren in een vieze oude cel (de restanten van fecaliën en andere lichaamssappen krijgt u er gratis bij) wachten tot wanneer de politie tijd (en goesting) heeft om u te verhoren.... Wees maar zeker dat de politie zich zal haasten om uw ongemak te verhelpen en u zo spoedig mogelijk te verhoren.
Nu het kan ook altijd zijn dat ze u gewoon thuis (of op uw werk) komen ophalen.
Aan u de keuze...
Moeilijk of makkelijk...
Een nogal grimmig beeld welke jammer genoeg niet is zoals het echt is.
Een seining kan, maar zal niet altijd cat 4 zijn. Een cat 3 kan perfect. Echter zal er eerst nog een kantschrift van het parket komen om betrokkene nogmaals de kans te geven zich aan te bieden voor verhoor.
De politie op een luchthaven voert seining veelal niet uit. Betrokkene krijgt dan een uitnodiging om zich aan te bieden in zijn lokaal politie bureel.
Bij alcoholcontrole moet men al de persoon bevragen in de computer systemen om de seining te zien.
Geloof het of niet, maar cellen worden gereinigd. Indien iemand bepaalde substanties achterlaat wordt de cel op betrokkene zijn kosten gereinigd.
Seining voor actieve opsporing (ophalen thuis of op het werk) komen niet veel voor. Enkel voor zware feiten of als het parket het in zijn sterren krijgt.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 12 jul 2019 19:17

U kan wel voorafgaandelijk een advocaat raadplegen...misschien iets wat u best nu al eens doet.
Kosten zijn steeds voor u. Het is tenslotte uw advocaat.
Dit zijn de gevolgen van de Salduz wetgeving.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 15 jul 2019 17:21

Op 10-07-2019 krijg ik een UITNODIGING TOT VERHOOR in mijn bus.
U dient zich met deze uitnodiging aan te bieden ... op WOENSDAG 24-05-2019.

Kan dit aanzien worden als procedurefout?
Neen, het is een stommiteit.
Maar u kan zich niet meer aanbieden op een reeds gepasseerde datum.

ps 2: bovenaan de uitnodiging 'BIJLAGE aan PV nr:' & 'd.d.' => HIER STAAT HELEMAAL NIKS GESPECIFIEERD en onder 'U Zal gehoord worden over feiten die u ten laste kunnen worden gelegd...:
U krijgt een uitnodiging voor een gepasseerde datum én zonder enige verwijzing naar reden van verhoor ?


OF TOT OP NADER TE BEPALEN DATA: kan men mij dit uitleggen in mensentaal?
Dat inbreuk naar hun inzien nog niet afgelopen is, of de einddatum (nog) niet nader te bepalen is op basis van de info die politie / parket heeft


Verzekering & keuring nog in orde, of heb je iets uitgespookt ?

Terug naar “Andere”