Uitnodiging tot aanbieden

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging tot aanbieden

#1 , 07 mei 2019 21:15

Beste,

Er loopt ongeveer twee jaar een zaak tegen mij waar ik heel goed aan heb meegewerkt (voor aanmatiging van naam - code 22). Ik heb steeds de volledige waarheid verteld op verschillende verhoren en een vrijwillige huiszoeking toegestaan.

Nu krijg ik plots een brief met een ander PV nummer en een code 37 (wat me toch wel deed schrikken). Ik heb nog nooit iets van dit PV nummer gekregen en de brief leest als volgt:
Beste,

mag ik u vragen u aan te bieden op xxxxx om xx uur op het hoofdcommissariaat. U kan zich aanbieden aan het onthaal en vragen naar xxxx.

Met vriendelijke groeten

xxxx
Hoofdinspecteur - politieassistent

Ik heb dus geen flauw idee over wat dit gaat maar omdat ik in het verleden wel uitnodigingen tot verhoor heb gekregen, ben ik natuurlijk standaard bang geworden van zo een brieven.

Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen? Het is geen verhoor vermoed ik, maar zou me alsnog iets ten laste gelegd kunnen worden? Er staat niets bij over mijn hoedanigheid e.d.

Wanneer ik de persoon opzoek, blijkt deze ook voor de sociale dienst te werken. Ik maak me heel erg zorgen over het feit dat code 37 zedenschennis betekent en ik wordt uitgenodigd voor iets (waarvan ik niet goed weet wat het exact is...)

Feedback is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 07 mei 2019 21:57

Code 22 is idd valse naam.
Code 37 is idd zedenfeiten.
Normaal moet dat op uw uitnodiging staan
Salduzwetgeving bis cat 3 verhoor met voorafgaande contactmogelijkheid voor advocaat te raadplegen of aanwezig zijn?

Politieassistent is iemand die bij jeugdpolitie werkt en ook maatschappelijk werker is.

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2019 22:23

Code 22 is idd valse naam.
Code 37 is idd zedenfeiten.
Normaal moet dat op uw uitnodiging staan
Salduzwetgeving bis cat 3 verhoor met voorafgaande contactmogelijkheid voor advocaat te raadplegen of aanwezig zijn?

Politieassistent is iemand die bij jeugdpolitie werkt en ook maatschappelijk werker is.
Klopt maar er staat niets anders op dan wat ik geciteerd heb en er zit ook geen addendum bij. Ik ga er dan ook van uit dat het niet over een verhoor gaat.

Kan deze vrij informele brief ook betekenen dat ik getuige ben van iets of wijzen op iets anders dan een verhoor aangezien er geen verdere vermelding is van hoedanigheid of categorie en ook geen rechten zijn bijgevoegd?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 07 mei 2019 22:29

Dan kan het idd. zoiets zijn.

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mei 2019 23:12

Heeft het trouwens een betekenis als de code voor tenlastenlegging open werd gelaten? Er staat namelijk:

Pv Nr: xx. .xx.xxxxxx/2019
Aanvankelijk Pv nr: xx.37.xxxxxx/2018

Het lijkt dus alsof ze bij dit PV naar mij geen ten lastenlegging doen aangezien mijn Pv geen classificatie heeft. Waarom doet men dit?

Issued
Berichten: 1227

#6 , 08 mei 2019 07:16

Neen, het aanvankelijk pv heeft het zwaarte cijfer. Als een politiezone de vraag stelt aan een andere zone iemand te verhoren, dan stelt de tweede zone een navolgend pv op zonder zwaarte cijfer. Daarom dat ze het aanvankelijk pv nummer vermelden.

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 mei 2019 08:04

Neen, het aanvankelijk pv heeft het zwaarte cijfer. Als een politiezone de vraag stelt aan een andere zone iemand te verhoren, dan stelt de tweede zone een navolgend pv op zonder zwaarte cijfer. Daarom dat ze het aanvankelijk pv nummer vermelden.
Op die manier. Het gaat hier nochtans om dezelfde zone. In eerdere pv’s stond er ook altijd een cijfer in de navolgende pv’s.

Ik vraag me toch af over wat dit gaat, aangezien het een hoofdinspecteur - politieassistent is en een informele brief dat geen verhoor is...

Issued
Berichten: 1227

#8 , 08 mei 2019 11:52

xx.xx.AA.xxxxxx.2019 de AA staat voor de zone (bv antwerpen is LB) Staat er bij u op het navolgend pv nummer hetzelfde als op het aanvankelijk?

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 mei 2019 12:06

xx.xx.AA.xxxxxx.2019 de AA staat voor de zone (bv antwerpen is LB) Staat er bij u op het navolgend pv nummer hetzelfde als op het aanvankelijk?
Hier staat inderdaad hetzelfde. Enkel het classificatienummer is verdwenen...?

Issued
Berichten: 1227

#10 , 08 mei 2019 13:12

Dan zal het een beetje gemakzuchtig zijn van de opsteller. Als hij in de computer het feit niet ingeeft komt dat zwaarte cijfer er niet op. Maar het zal altijd hetzelfde zijn als het aanvankelijk.

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 mei 2019 13:30

Dan zal het een beetje gemakzuchtig zijn van de opsteller. Als hij in de computer het feit niet ingeeft komt dat zwaarte cijfer er niet op. Maar het zal altijd hetzelfde zijn als het aanvankelijk.
Vreemd. Ik blijf het een vreemde situatie en brief vinden. Ook geen idee waar dit over kan gaan maar ik ben gewoon wat paranoïde omdat een vorig onderzoek omtrent iets anders al heel erg lang aansleept... Vandaar dus de stress. Waarom zou men iemand uitnodigen op een commissariaat als het niet om een verhoor gaat?

Franciscus
Berichten: 38592

#12 , 08 mei 2019 18:24

Als u langsgaat wet u het

Terug naar “Andere”