Retributie gratis schijf foutief ingesteld

misterke
Topic Starter
Berichten: 44

Retributie gratis schijf foutief ingesteld

#1 , 20 apr 2019 10:49

Hallo,

ik ben mijn vorige bericht verloren hier, maar even nog een vraag, is het per ongeluk foutief instellen van een gratis half uur of dergelijke in se een overtreding of niet? als men bijvoorbeeld een parkeerticket van die tijd kan voorleggen dan annuleert men de retributie, maar als men dashcamvideo of een ander stavingsmiddel kan voorleggen waaruit vaststaat dat men binnen de gratis tijd is aan en weggereden, moet men dan wettelijk gezien de retributie schrappen of niet?

ik heb bijvoorbeeld een dashcam met tijdsnotatie en een routetracker van allianz waarvan de bron en tijdwaarden in beheer zijn bij Allianz en dus niet manipuleerbaar, de tracker heeft logs waarin duidelijk staat dat we op een andere plaats/straatnaam en tijd waren, en maar een half uur op de parking waar de retributie uitgeschreven werd in feite zelfs om te laden en lossen zoals de gratis schijf vereist.,

er werd dus geen tijdsovertreding begaan, wel de schijf fout ingesteld,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 apr 2019 12:19

Iedereen kan zeggen dat het ongeluk was. Jij hebt ze ingesteld, en bent dus ook verantwoordelijk

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 apr 2019 14:20

Wat heb je in je rijexamen geleerd ?

Zelf tijd instellen, en niet af gaan op je dashcam die heeft hier met de weg code niks maar ook niks te zien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

misterke
Topic Starter
Berichten: 44

#4 , 20 apr 2019 15:26

Wat heb je in je rijexamen geleerd ?

Zelf tijd instellen, en niet af gaan op je dashcam die heeft hier met de weg code niks maar ook niks te zien.
ik heb daar nooit een schijf leren instellen waar links een miniem pijltje staat, en rechts, en nog een zijdelingse minuten schijf en wanneer ze wat versleten zijn de pijlen praktisch niet zichtbaar zijn. Trouwens zag hier op het forum maar 1 iemand de fout na bijna 10 reacties.

ik stel gewoon 1 eenvoudige vraag, ik hoef niet uitgekafferd te worden dan kan je beter zwijgen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 apr 2019 15:33


ik stel gewoon 1 eenvoudige vraag, ik hoef niet uitgekafferd te worden dan kan je beter zwijgen
Sorry maar ik kaffer je zeker niet uit.

Maar als je een rijbewijs heeft moet je dit zeker kennen !

27.1.2. De bestuurder moet de pijl van de parkeerschijf op het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.

Behalve wanneer bijzondere voorwaarden zijn aangebracht op de signalisatie, is het gebruik van de schijf voorgeschreven van 9 u. tot 18 u. op de werkdagen en voor een maximumduur van twee uren.

Het voertuig moet de parkeerplaats verlaten hebben uiterlijk bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 20 apr 2019 16:20

ik ben mijn vorige bericht verloren hier,
Dat is van 2017 en gaat over betaling onroerende voorheffing ...
maar even nog een vraag, is het per ongeluk foutief instellen van een gratis half uur of dergelijke in se een overtreding of niet?
Bepalingen inzake parkeertijd zijn gedepenaliseerd
Het zijn dus geen strafrechtelijke overtredingen meer, maar mogelijk wel inbreuken op een gemeentelijk parkeerreglement.

U moet dat reglement volgen.
als men bijvoorbeeld een parkeerticket van die tijd kan voorleggen dan annuleert men de retributie, maar als men dashcamvideo of een ander stavingsmiddel kan voorleggen waaruit vaststaat dat men binnen de gratis tijd is aan en weggereden, moet men dan wettelijk gezien de retributie schrappen of niet?
U moet aangeven dat, en vanaf wanneer, u gebruik maakt van die gratis parkeertijd

Met gratis ticket, met zo'n gemeentelijke parkeerschijf, ... zoals het gemeentelijke retributiereglement dat voorziet.

Andere methoden worden logischerwijze niet aanvaard.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 20 apr 2019 16:23

Maar als je een rijbewijs heeft moet je dit zeker kennen !

27.1.2. De bestuurder moet de pijl van de parkeerschijf op het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.
Het gaat duidelijk NIET om een parkeerschijf voor gebruik in Blauwe Zone ...

Wel om zo'n gemeentelijk exemplaar om een bepaalde tijd gratis te mogen parkeren in betalende zones.

Terug naar “Andere”