#13 , 05 apr 2019 14:36
nogmaals: de situatie is zéér duidelijk: hij stelde een taak voor die
helemaal NIET in het takenpakket zit (en waar je overigens niet voor verzekerd bent, van het één komt maar het ander en dan kan de persoon in kwestie vertellen dat het met uw instemming was...) en je hebt dat duidelijk geweigerd. Dat de klant er terug over begint is een vorm van emotionele (en eigenlijk seksuele) intimidatie. Meld aan je werkgever wat er gebeurd is. Hierover heb je absoluut meldingsplicht, want het kan de volgende werknemer OOK overkomen. en misschien is dat een minder weerbaar persoon. Dus alle persoonlijke meningen hierover terzijde of dit nu mag of niet. U voelt zich niet op uw gemak om de taken uit te voeren waarvoor u daar wél tewerkgesteld bent omdat de klant in kwestie bepaalde voorstellen (die niet tot uw job behoren) BLIJFT doen. Het zou hetzelfde zijn als hij blijft zagen dat u zijn stomazakjes zou kunnen verschonen. Dat behoort niet tot uw taak én uw competenties) U meldt aan het kantoor wat er gebeurd is. Of de werkgever hier een klacht van maakt of een waarschuwing tov de klant is hun beslissing. Maar u moet uzelf én de volgende werknemers na u de bescherming geven waar jullie recht op hebben.