Boete de lijn

Stigvh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Boete de lijn

#1 , 22 mar 2019 18:47

Ik heb een boete van de lijn gekregen
Voor zwartrijden en ik stapte op waar mijn telefoon geen bereik had dus volgende halte kan ik nog steeds geen bericht sturen en dan komt de controledienst en er wordt een pv opgesteld vanaf zodra ik bereik had heb ik dan per sms ticket gekocht ik ben minderjarig moet ik nu een boete betalen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12817

#2 , 22 mar 2019 18:49

Als u geen bereik hebt, moet u bij de chauffeur een kaartje kopen. Boete zal 107 euro zijn.

Stigvh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2019 19:20

Da's jammer ik had niet genoeg geld bij daarvoor ma als het zo is is het zo!
Nu moet ik alleen nog tegen mijn ouders vertellen 😬

Reclame

LeenW
Berichten: 12817

#4 , 22 mar 2019 19:55

Voor zo'n zaken is het handig om toch altijd een paar euro cash op zak te hebben, ook al lijkt dat misschien ouderwets anno 2019.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 23 mar 2019 12:32

Dan moest u dat melden aan de chauffeur.
Er is een procedure voor reizigers zonder geld, alsook voor reizigers zonder gepast geld.
De chauffeur mag niet weigeren om je mee te nemen, en het kost je stukken minder dan die 107 euro.

willyboy
Berichten: 897

#6 , 23 mar 2019 14:14

De lijn denkt eraan om dat sms systeem af te schaffen . Dit alleen om dat gezever van al dan niet betalen .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 mar 2019 16:09

Ik rijd zelden met de lijn en als ik er mee rijd betaal ik ook altijd met sms, maar ik stel dit klaar thuis voor ik vertrek, en nog nooit probleem gehad een paar minuten voor de tram er is verstuur ik deze !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 23 mar 2019 17:13

De lijn denkt eraan om dat sms systeem af te schaffen . Dit alleen om dat gezever van al dan niet betalen .
Zonder bereik werkt ook hun app niet hoor ...


Voor de vraagsteller:

De Lijn werkt zéér rigide in dit soort gevallen
Aangezien je ook niet via de chauffeur ging, zal dat een dure rit worden vrees ik.
Als die rekening binnenkomt kan je proberen via de klachtendienst van DL er iets aan te doen, maar verwacht er niet teveel van.

willyboy
Berichten: 897

#9 , 23 mar 2019 17:32

Een sms ticket kost nu 2,25 euro . Met lijnkaart 1,60 euro . Maak je keuze .

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#10 , 08 apr 2019 22:35

Ik denk dat de vraag voldoende beantwoord is!
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Andere”