Vraagje over herkeuring

Ice
Topic Starter
Berichten: 240

Re: Vraagje over herkeuring

#16 , 06 jan 2016 22:02

Bovendien werd de uitnodigingskaart in december ontvangen, niet in november; dat je vanaf 4 november kunt gaan staat er enkel op vermeld. :roll:
Op het keuringsbewijs staat de vervaldag, én dus ook vanaf wanneer je de auto kan aanbieden.
Dit moet je zelf als eerste controleren/bijhouden.

De uitnodiging is een gunst van de autokeuring, geen verplichting.
Doorgaans word de kaart een maand voor de vervaldag verstuurd ter informatie, echter niet iedereen krijgt die altijd (tijdig) toegestuurd!.

Als je tot de uiterste datum wacht, moet je alle ongemakken en extra kosten dan ook voor lief nemen.
Dit is dan geen verwijt, maar een feit. :wink:
De uiterste vervaldatum is 4 januari.....
Intussen is de wagen hersteld en goedgekeurd. In juni 2016 zal er opnieuw gekeurd worden want die miserie tijdens de feestdagen elk jaar ben ik meer dan zát. Dan maar 2 keuringen in 1 jaar, dan ben ik van dat gezever af. :evil:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38734

#17 , 09 jan 2016 00:12

Kan dat ... ik dacht dat de keuring viel op datum dat voertuig werd ingeschreven.
Dat ongeacht de datum van keuring men steeds de eerste datum krijgt ongeacht de effectieve datum van keuring.

(heb het nu niet nagezien)

Karanog
Berichten: 141

#18 , 09 jan 2016 10:41

"36. HOELANG VOOR DE VERVALDATUM VAN HET KEURINGSBEWIJS KAN IK MIJN VOERTUIG AANBIEDEN?
U kan uw voertuig tot 2 maanden (1 maand voor bedrijfsvoertuigen met een MTM > 3,5t en voertuigen waarvan de periodiciteit minder dan 12 maanden bedraagt) voor de vervaldatum van het keuringsbewijs ter keuring kan voorrijden, met behoud van de oorspronkelijke vervaldatum. "
http://www.autocontrole.be/actnl/pages/ ... ct.html#36

Reclame

Jerommeke
Berichten: 80

#19 , 09 jan 2016 21:35

Tussen 4 november en de feestdagen zitten 8 weken.
In zo'n tijd worden volledige auto's gebouwd, maar voor sommige blijkt dat te weinig om een (klein) probleem op te lossen. :?:

Terug naar “Andere”