#21 , 06 nov 2014 13:55
Het is zover : mijn ouders en zus zijn opgeroepen om voor de vrederechter te verschijnen.
Het fijne weet ik er nog niet van, ook niet of dat ik ook opgeroepen ben, ofwel is de klacht ingediend door de buurvrouw zelf, ofwel zit de wijkagent er voor iets tussen aangezien mijn schoonbroer een klacht had ingediend vanwege zijn insinuatie.
Het relaas van de buurvrouw staat vol met onwaarheden. Zij schildert zich af als de maagd Maria, en mijn ouders als twee duivelse personen met demonische kleinkinderen ...
Wat kunnen we nu doen? Advocaat onder de arm nemen?
Vooral kalm blijven zeker?
Mag ik Facebookconversaties afprinten waarin andere mensen zeggen dat zoiets 'typisch voor haar' is, en dat ze 'gewoon is om haar zinnetje te krijgen'?
Of ga ik daar geen punten mee scoren?
Wat kunnen de consequenties zijn? Verbod op bijhouden van kleinkinderen?
Er zijn genoeg andere buren die daar ook wonen die mijn ouders gelijk geven in hun gezicht, maar ik denk dat er daarvan niemand gaat over willen getuigen in de rechtbank, als dat al nodig is.
Zou ik ermee naar de pers gaan of eerst de zitting afwachten?
De publieke opinie hebben we (grotendeels) wel mee, maar mijn vader heeft geen goeie gezondheid momenteel, en ik vrees dat een zaak zoals deze (voor iemand die heel veel belang hecht aan wat andere denken) geen goeie invloed zal hebben ...