Ik weet niet of dit de juiste plaats is op dit forum, maar ik hoop toch dat jullie me willen helpen.
Mijn man is 3 maanden geleden aangehouden vanwege een internationaal opsporingsbericht.
Er loopt een Europees Aanhoudingsbevel voor hem.
Mijn man wordt ervan verdacht mee te hebben gewerkt aan drugstransporten.
21 November 2009 (overigens de geboortedag van onze zoon) zijn er in Oostenrijk 2 mannen
aangehouden met zeer veel kg drugs (canabis geloof ik) in een kleine vrachtauto.
Het was de grootste drugsvangst in Oostenrijk sinds 40 jaar.
Eén van die mannen heeft 1,5-2 jaar geleden zijn ontslag gekregen bij het bedrijf waar zij beiden
werkzaam waren. Mijn man als voorman, die andere man werkte onder hem.
Die man deed niets anders als blowen op zijn werk, en heeft vervolgens zijn ontslag gekregen, na
meerdere malen waarschuwen.
Ik zweer jullie, evenals mijn man, dat mijn man hier absoluut niets mee te maken heeft. Dat zegt
natuurlijk iedereen, maar in ons geval is het ook echt zo.
Na enkele rechtzaken, en (gelukkig, je weet maar nooit) een dubbele WOTS-verklaring rijker te zijn,
hebben we gisteren de uitslag van de laatste rechtzaak gehad;
Mijn man wordt toch voor verhoor overgeplaatst naar Oostenrijk. Enorm klote dus (sorry voor de lelijke praat).
Hij zit nu in het huis van bewaring in Amsterdam, en zal zo snel mogelijk worden overgebracht naar Oostenrijk.
Mijn vraag is nu eigenlijk;
Is er iemand die mij kan vertellen wat ons te wachten staat in Oostenrijk???
Hoelang mogen ze hem daar vasthouden voor onderzoek, hoelang kan zo'n onderzoek duren incl. de uitspraak???
Hier in Nederland is het allemaal vrij aardig terug te vinden, en de advocaten zijn ons erg behulpzaam, maar
zij zeggen dat we alles maar moeten afwachten omdat ze het zelf ook niet weten.
Ik snap dit alles best, maar ik word gek van onzekerheid. Ik wil mijn man weer veilig thuis hebben.
Kan iemand mij daar antwoord op geven????
Alvast bedankt!!
Groeten Gonny en Mark