Nieuwe garagepoort achter validenparking

1965philippe1965
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nieuwe garagepoort achter validenparking

#1 , 04 jul 2025 14:15

Geachte, Ik heb een validenparking van 6 meter gekregen 20 jaar geleden en mijn buur steekt er nu een garagepoort na 4 meter en zegt dat ik plaats moet maken. Kan dat zo maar ?

Lanox

#2 , 04 jul 2025 14:33

U bedoeld er is op openbaar domein, op uw vraag, een minder valide parkeerplaats gecreëerd? Voor alle duidelijkheid, dan is dat geen privéparkeerplaats voor u maar kan die door eender wie die in bezit is van een mindervalidekaart gebruikt worden.
Een garagepoort plaatsen die er voorheen niet was lijkt mij hoogst waarschijnlijk vergunningsplichtig. Steek uw licht eens op bij het gemeentehuis.

1965philippe1965
Topic Starter

#3 , 04 jul 2025 19:56

Geachte,
Ik woon in een rijwoning ( alle huizen naast elkaar ) waar ik al mijn invalideparking al 20 jaar voor mijn deur ligt en 2 meter uitsteek bij mijn buur. Dat huis komt te koop en mijn overbuur aan dezelfde kant koopt het huis tussen hem en mij en maakt er een garage van en verteld dat ik moet plaats maken voor hem. Ik kan niet vooruit meer doordat er een boom staat. Spijtig dat ik geen foto kan uploaden of wel ?

Reclame

Franciscus

#4 , 04 jul 2025 20:45

De regelgeving van de Vlaamse regering voorziet dat er op de openbare weg in uw nabije omgeving een parkeerplaats is die door alle gerechtigden mag / kan gebruikt worden.

Lanox

#5 , 04 jul 2025 23:26

Zoals ik eerder aanhaalde is die garagepoort hoogst waarschijnlijk vergunningsplichtig. Contacteer dienst omgeving van uw gemeente of uw buurman over de nodige vergunningen beschikt.

Terug naar “Andere”