Beste,
Ik woon nog thuis bij mijn ouders in Antwerpen. Beide ouders hebben een parkeervergunning, ik niet: Stad Antwerpen weigert meer dan 2 parkeervergunning per adres toe te kennen.
Ik ben daarom verplicht via een app (Seety, derde partij) een speciaal parkeerticket te bestellen voor 80 euro p/maand. Langer is niet mogelijk.
Elke maand verloopt dit parkeerticket, en moet ik het manueel weer verlengen. Doe ik dat niet onmiddellijk, riskeer ik een parkeerretributie van 44 euro p/dag.
Het ticket is 2 weken geleden vervallen, en ik heb geen melding gehad van de app. Vandaag (14/05/2025) kwamen de eerste boetes binnen (opgesteld op 09/05/2025, voor onwettig parkeren op 29/04/2025).
Aangezien de scanwagens hier dagelijks meermaals door de straat rijden, zit er dus een totale parkeerretributie van 616 euro aan te komen. En dit is overigens niet de eerste keer.
Is het mogelijk om hier iets aan te doen? Ik betaal mezelf blauw en spendeer belachelijk veel tijd aan een systeem dat duidelijk opgezet is om jonge bewoners uit te knijpen
Kan ik ze verwijten dat ze hun boetes te laat opsturen? Of te laat kennis geven van het vervallen van het ticket? Kan ik alsnog recht krijgen op een parkeervergunning?
Dit kan toch niet normaal zijn?? 616 euro omdat ik niet manueel elke dag de app check of mijn ticket niet toevallig is verlopen.
Mvg