Mijn Nr plaat is geseind en geschrapt wat nu?

MarcL
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Mijn Nr plaat is geseind en geschrapt wat nu?

#1 , 10 apr 2025 23:25

Een overijverige deurwaarder heeft voor een GAS boete mijn nr plaat laten seinen bij de politie. Deze is bijgevolg geschrapt blijkbaar.
Ondertussen het voertuig teruggehaald bij de takeldienst en de Nr plaat is nog aanwezig alsook het inschrijvingsbewijs.
Gezien deze gepersonaliseerde nr plaat een geschenk was van mijn overleden vrouw heeft deze een groet emotionele waarde.
Wat moet ik nu doen ik had de dag nadat mijn voertuig getakeld was een afspraak op de technische controle voor jaarlijkse controle.
Lijkt mij toch geen goede procedure te zijn dat als men een voertuig seint dat automatisch schrapping geeft, voer voor Comité P?
Een voertuig in beslag laten nemen voor een GAS boete met deurwaarderskosten van €400 lijkt mij niet proportioneel. Ook de kostprijs van de nr plaat € 1.000 en de emotionele waarde wordt niet in aanmerking genomen.
Wat kan ik nu doen?

Issued

#2 , 11 apr 2025 01:04

Normaal zal het ongeveer lopen zoals:
U krijgt een gasboete toegestuurd (al dan niet na bezwaar) maar negeert dit.
U negeert ook de aanmaningen nadien.
U negeert de brieven van de deurwaarder.
U negeert de deurwaarder die beslag heeft gelegd op uw voertuig.
Hierdoor is het uw voertuig niet meer. U heeft blijkbaar het voertuig onttrokken aan de ophaling ervan . Vermoedelijk doordat u een brief van de deurwaarder negeert.
Deurwaarder doet hiervan aangifte bij de politie (art 665 Sw. 2024).
Natuurlijk wordt het voertuig geseind en wordt de kentekenplaat geschrapt.

Heeft u bij het leggen van het beslag of tot 5 dagen nadien bezwaar aangetekend? Ooit contact gezocht met de deurwaarder? Heeft u ergens in de procedure iets gedaan of is alles gewoon op zijn beloop gegaan en bent u pas in actie gekomen nadat uw voertuig getakeld werd?

Reclame

Terug naar “Andere”