Kentekenbewijs kwijt

Yannekevg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Kentekenbewijs kwijt

#1 , 12 mei 2023 20:12

Hallo,

Normaal gezien ging ik daarnet mijn nieuwe wagen ophalen bij de garage. Zij nemen mijn oude wagen over. Bij het overhandigen van alle papieren kwamen we tot de vaststelling dat mijn deel II van het kentekenbewijs er niet tussen zat dus kon de garage mijn wagen niet over nemen en kreeg ik mijn nieuwe auto niet mee. Met de veronderstelling dat dit thuis lag zou ik morgen mijn nieuwe wagen kunnen gaan ophalen Amar ik vind dit deel nergens.

Mijn verzekering is al overgezet naar mijn nieuwe wagen samen met mijn nummerplaat (ik heb deze dus gewoon behouden). Dus op deze moment heb ik geen wagen want mijn oude is dus ook niet meer verzekerd...

Daarnet nam ik al contact op met mijn verzekeringsagent en hij zei me dat ik ook geen duplicaat meer kon aanvragen omdat mijn kentekenbewijs al op mijn nieuwe auto staat.

Dit kan toch niet kloppen? Ik moet toch op één of andere manier een duplicaat kunnen aanvragen voor mijn vorige wagen?

Kunnen jullie mij hier mee verder helpen?

Alvast bedankt!

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 12 mei 2023 20:27

Je huis binnenste buiten draaien en deel II zoeken zal snelste oplossing zijn

Je zal het -zoals voorzien- toen je het kreeg ergens "veilig" opgeborgen hebben.
Dus gaan zoeken ...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 mei 2023 20:29

Zal het nog eens zeggen:

Nieuwe auto = nieuwe platen
Dat vermijdt al dit soort problemen ...

Reclame

Yannekevg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mei 2023 20:37

Is al gebeurd. Nergens te vinden. Ondertussen ook verhuisd.

Niemand heeft mij toen gezegd dat ik best nieuwe platen zou aanvragen.

eylis
Berichten: 8842

#5 , 12 mei 2023 21:38

Ik meen dat je bij de politie wel degelijk aangifte kan doen van het "verloren deel II" Er wordt je dan een document meegegeven waarmee je voor je oude auto weer nieuwe papieren kan laten aanmaken. (Dat de garagist dat niet wist...)

Yannekevg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 mei 2023 07:51

Dankjewel voor je antwoord! De garagist heeft eerst gezegd dat ik goed moest zoeken en zou dan alle stappen pas overlopen wat ik moet doen als ik het toch kwijt was. Maar nu ben ik toch al wat geruster.


Sirkii
Berichten: 5414

#8 , 22 mei 2023 11:49

Zal het nog eens zeggen:

Nieuwe auto = nieuwe platen
Dat vermijdt al dit soort problemen ...
Met nieuwe platen kan je idd je nieuwe wagen inschrijven los van de oude. Mogelijks dan wel een duurdere BA verzekering …

Maar om de oude te verkopen/over te laten moet je wel alle papieren kunnen leveren …

Yabba
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 mei 2023 10:37

Je vraagt om een duplicaat van je bewijs van inschrijving, maar: je wagen is niet meer ingeschreven. Dus er kan geen nieuw bewijs van inschrijving gegeven worden, wat logisch is. Vergelijk dit met : als je voertuig niet meer verzekerd is, krijg je ook geen nieuw verzekeringsbewijs. dus inderdaad: bewijs van verlies afhalen bij de politie, de garage (of de opkoper) kan hiermee naar de keuring (geldig in heel Europa). Probleem is waarschijnlijk dat de wagen naar het verdere buitenland gaat, en die opkopers zijn bang van zo'n bewijs van verlies en kopen enkel auto's met de volledige papieren . Enige oplossing: ga naar je verzekeraar, vraag hem je voertuig opnieuw in te schrijven, betaal 30€ voor een nieuwe set inschrijvingsbewijzen en nummerplaten, en schrap die nummerplaat meteen weer. zo heb je terug 2 stuks van je inschrijvingsbewijs.

Terug naar “Andere”