Parkeren

cindycv
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeren

#1 , 18 mar 2023 11:25

hallo,

er werd op door parkeerbedrijf X een parkeerretributie uitgeschreven op 31-01-2022. Dit werd echter de ruitenwisser van camionette gestoken. Op 9-03-22 krijg ik een tweede aanmaning van het parkeerbedrijf. Ik kijk en vraag dit na. Werknemer erkent geen parkeerticket genomen te hebben maar kan zich ook niets herinneren van een parkeerbon. Ik betaal onmiddellijk de 20€ parkeerretributie. Een eerste aanmaning ontving ik niet. Nu een jaar later op 27-02-23 ontvang ik een mail van GDW Y waarin ik nog een een totaalbedrag van 76.44€ dien te betalen, met name invorderingskosten, aanmaning kantoor Y en inningsrechten. Is dit correct? De boete werd onmiddellijk na de tweede aanmaning betaald. Een eerste aanmaning heb ik niet ontvangen.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 18 mar 2023 12:15

als er geen "extra kosten" op de 2e aanmaning staan gewoon aan de deurwaarder laten weten dat de retributie reeds betaald werd op 9/3/22(?).

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2023 14:17

Best eerst eens controleren of er bij de betaling de juiste structurele mededeling ( OGM nr ) werd ingevuld.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 mar 2023 12:25

De kosten moeten allemaal in het gemeentelijke retributie-reglement staan

U kan daar nakijken wat men màg aanrekenen


Uitkijken of de structurele mededeling werd gebruikt
Sommigen storten terug indien dat niet het geval is, en men de betaling niet kan linken aan de retributie ...

Terug naar “Andere”