Ik zat met 4 vrienden in het Citadelpark op een bankje. We hadden veel gedronken en er kwam een politieploeg bij ons. We zaten niet op 1,5m en hielden ons volgens hun dus niet aan de coronaregels, ook hadden we een bak bier bij (het was toen circa 21u). Ik had een 1 op 1 gesprek met de agent die moeilijk deed, de andere agenten waren zeer vriendelijk. Op een bepaald moment zegt hij dat we een boete gaan krijgen van 350eur. Ik protesteer en zeg dat ik dit disproportioneel vindt, waardoor ik meteen word geboeid en meegenomen naar het Stedelijk bewaarhuis te Gent. Daar eenmaal aangekomen was ik compleet in shock, het was de eerste keer dat ik zo iets meemaakte. Ik moest mij volledig uitkleden voor te fouilleren en moest in de cel zitten. Ik denk dat het rond 22u was toen. Ik vroeg duidelijk voor het fouilleren of ik iemand mocht bellen dat ze wisten waar ik zat, dat mocht niet. (denk dat ik dat recht had) Om 1u werd ik uit de cel geroepen en ik moest mijn inventaris tekenen. Daar stond op portefeuille , toen ik mijn portefeuille opendeed waren AL mijn biljetten en enkel geld verdwenen. Ik maakte hier niet meteen een probleem van, ik wou gewoon zo snel mogelijk vrij zijn. Er werd mij verteld dat er bij hun geen PV werd opgemaakt, en ik van hun geen boete ofzo zou krijgen. Ik zou enkel een administratieve sanctie krijgen volgens de agenten daar aanwezig.
Waar kan ik me de komende weken aan verwachten? Het was een akelige nacht die ik zo snel mogelijk wil vergeten.
Ik ben volledig in fout maar wou ook niet dat het zo escaleerde, het is een spijtige gebeurtenis en ik hoop gewoon dat ik geen rechtszaak krijg.
Ben 18 jaar en ben nog nooit in contact gekomen met het gerecht/politie, ik wou gewoon een leuke avond met het goede weer.