Boete LEZ verschillende vragen

Yoda93
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete LEZ verschillende vragen

#1 , 03 mar 2021 18:21

Hallo,

Ik heb net een boete ontvangen voor het rijden in de LEZ van Brussel.
Datum van validatie staat er echter 25 september 2020, ik kan aantonen aan de hand van mijn google maps dat ik daar niet ben geweest op die datum. Ik ben daar echter wel 13 september 2020 geweest voor een sollicitatie, kan het zijn dat die boete van dan is? Zo ja, is de boete dan geldig?

Heb op dat moment wel niet gezien dat de nodige borden daar hingen. Zal wel zo geweest zijn.
Alsook heb ik een verhoging herinnering van 70euro en verwijlinteresten van 4,08euro... Wat zorgt voor een totaalbedrag van 424,08euro... Nu kan ik mij totaal niet inbeelden dat ik die boete niet van de eerste keer zou hebben opgemerkt, laat staan dat ik een aangetekende brief ondertekend zou hebben of iets in die aard... Kan ik dit aanvechten?

Op de achterkant staat er ook dat ik dit niet kan betwisten aangezien die datum al vervallen is, maar aangezien ik de eerste brief echt niet ontvangen heb hoop ik toch op z'n minst de interesten en verhoging te kunnen betwisten?..

Alvast bedankt en mijn excuses voor de vele en misschien stomme vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 mar 2021 19:56

Ik heb net een boete ontvangen voor het rijden in de LEZ van Brussel.

Datum van validatie staat er echter 25 september 2020,
Er moet toch een datum van de inbreuk zelf in staan ?
Is echt wel het minimum .
ik kan aantonen aan de hand van mijn google maps dat ik daar niet ben geweest op die datum.
Dat toont waar uw telefoon was, niet waar uw auto was ...

Heb op dat moment wel niet gezien dat de nodige borden daar hingen. Zal wel zo geweest zijn.
LEZ in Brussel is op meerdere plaatsen niet ontwijkbaar
Je rijdt een afrit af, rijdt op een éénrichtingsrijbaan, en knal ...
Je mag niet achteruit, kan niet weg .

Alsook heb ik een verhoging herinnering van 70euro en verwijlinteresten van 4,08euro... Wat zorgt voor een totaalbedrag van 424,08euro... Nu kan ik mij totaal niet inbeelden dat ik die boete niet van de eerste keer zou hebben opgemerkt, laat staan dat ik een aangetekende brief ondertekend zou hebben of iets in die aard... Kan ik dit aanvechten?
Als u dat wil doen, moet u kijken of het nog kan en volgens welke procedure

https://lez.brussels/mytax/legislation

Als er iets aangetekend zou moeten zijn volgens hun procedures, vraag wat met die brief gebeurd is - aangetekende brief wordt of besteld, of teruggestuurd.

Postbodes tekenen "levering" tegenwoordig zelf af bij aangetekende zending
Normaal moet de ontvanger er bij zijn volgens corona-procedure v Bpost
Maar da's enkel theorie ...
Op de achterkant staat er ook dat ik dit niet kan betwisten aangezien die datum al vervallen is

En dan stopt het normaal ook ...
Als zij stellen dat je verwittigd bent, maar niet gereageerd of betaald hebt, is het voor overheid einde van verweer ...

Die volgen hun procedures, en die zijn opgesteld om het voor henzelf gemakkelijk te maken ...
maar aangezien ik de eerste brief echt niet ontvangen heb hoop ik toch op z'n minst de interesten en verhoging te kunnen betwisten?..
Je zal het minstens moeten kunnen bewijzen wil je er ergens mee geraken.


Ultiem beland je hiermee normaal bij de Politierechter.
Daar moet je bewijzen dat je er niet was ...
Als dat niet kan, blijf je daar beter weg, want het wordt enkel duurder

Ward88
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2021 11:39

Hallo,

Wij zitten ook in deze situatie. De overtreding betwisten we niet, maar wel de herinnering omdat we de originele boete nooit hadden ontvangen.

We hebben telefonisch contact opgenomen met 'Fiscaliteit brussels' (T 02.430.60.60). Er is iets fout gelopen met de originele boetes. Men vertelde ons dat we een herziening van die boete zullen ontvangen.

Reclame

lukasi
Berichten: 1138

#4 , 24 mar 2021 12:54

stel nu dat je inderdaad een afrit neemt en je zit op een 1 richtingsbaan.
En daar staat LEZ .
Wat doe je dan ?

Stoppen en wachten tot de file in antwerpen zit?
Doorrijden , maar dan doe je dus bewust een overtreding.
Of oproep aan de politie of de burgemeester van brussel of ze ff eens komen kijken naar hunne flater

Fluppe zuutes
Berichten: 126

#5 , 12 apr 2021 15:08

Ik zou bellen naar de politie, kunnen ze niet of willen ze niet (die kans is heel groot).
Dan misschien nummerplaat afvijzen verder rijden ?!?
Om zo snel mogelijk terug uit hun zone te raken.

Terug naar “Andere”