Parkeerboete (R397E) op basis van foto passant

Zara987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete (R397E) op basis van foto passant

#1 , 06 jul 2020 20:14

Goedendag,

Ik was vandaag om 19.00 bij Jumbo om mijn moeder wegbrengen om boodschappen te doen. Ik was zelf beetje ziek daarom was ik in mijn pyjama. Ik heb bij gehandicapten bord mijn moeder afgezet. Mijn mobiel was uit omdat het geen batterij had. Ik was in de auto aan het wachten voor mijn moeder. Toen kwam een jonge foto maken van mijn kenteken om op te sturen naar de politie. Toen ik zag dat hij aan het foto maken was, ging ik gelijk door rijden naar andere parkeerplaatsen. Hij heeft mijn lastig gevallen door foto's maken, bellen, lachen, raar maken het lijkt alsof hij probleem had met mij.

Ik ging naar andere parkeerplaats toen komt mijn moeder ze was paar minuten rond gelopen om me te vinden uiteindelijk heeft ze me gevonden ze zegt waar was je? ik heb situatie uitgelegd en ik heb aan haar die jonge laten zien die jonge ging van ons filmpjes maken. Ik was in mijn pyjama, ik ging uitstappen en naar hem toe gelopen ik heb hem gevraagd om foto's en video's te verwijderen. Hij heeft niet geluisterd. Hij heeft van ons foto's en filmpjes gemaakt en weggerend.

Ik heb gelijk naar politie gebeld en situatie uitgelegd. Ik ben echt heel erg boos. De politie zegt we kunnen alleen aan hem vragen om foto's en filmpjes te verwijderen, maar we kunnen niet echt achterhalen of hij de foto's of filmpjes heeft verwijderd.

Mijn vraag is kan hij met kenteken probleem voor mij maken, zoals foto's van kenteken opsturen naar parkeerboete afdeling of zo iets?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 06 jul 2020 20:16

Als dat geen bevoegd persoon is is die kans klein zo goed als onbestaande.
Nu parkeren op een plaats voor mindervalide is niet slim en is een 2de graad overtreding.
Het is verboden een voertuig te parkeren op de parkeerplaatsen gesignaleerd zoals voorzien in artikel 70.2.1.3° c, behalve voor de voertuigen gebruikt door personen met een handicap die in het bezit zijn van een speciale kaart zoals bedoeld in artikel 27.4.1 of 27.4.3. 25.1., 14°

Bedrag dacht ik €116

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 jul 2020 21:32

In principe kan u wel degelijk vervolgd worden op basis van foto's en filmmateriaal van niet-bevoegde personen.

Niet courant, maar het kàn, én het gebeurt ...

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 06 jul 2020 22:51

Adhv de topictitel (zowel "R397E" als "foto passant"), alsook de vermelding van de specifieke supermarkt, maak ik uit dat TS Nederlander is.
De supermarkt mag dan tegenwoordig al actief zijn in België, de topictitel bevat codes uit de Nederlandse wegcode.

Graag verwijs ik TS door naar rechtenforum.nl. :-)

Zara987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jul 2020 23:14

Ik heb de Onderwerp uit een reactie gekopieerd en geplakt. Dus die code klopt ook niet. Ik was niet geparkeerd ik was aan het wachten soort van laden lossen. het duurt ook niet zo lang ik had echt reden daarvoor. Als iemand die wel gehandicapten kaart had en wou daar parkeren zal ik zeker weg zou gaan. Hij heeft niet eens gevraagd, hij begon met filmen en foto's maken. Het was ook niet de enige gehandicapte parkeerplaats, want naast was ook heel veel lege gehandicapte parkeerplaatsen


Issued
Berichten: 1227

#7 , 07 jul 2020 01:50

Ik heb de Onderwerp uit een reactie gekopieerd en geplakt. Dus die code klopt ook niet. Ik was niet geparkeerd ik was aan het wachten soort van laden lossen. het duurt ook niet zo lang ik had echt reden daarvoor. Als iemand die wel gehandicapten kaart had en wou daar parkeren zal ik zeker weg zou gaan. Hij heeft niet eens gevraagd, hij begon met filmen en foto's maken. Het was ook niet de enige gehandicapte parkeerplaats, want naast was ook heel veel lege gehandicapte parkeerplaatsen
Wachten met de wagen is parkeren. Een soort laden en lossen bestaat niet. U was wel degelijk in fout.

Orran
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jul 2020 10:49

Ik heb de Onderwerp uit een reactie gekopieerd en geplakt. Dus die code klopt ook niet. Ik was niet geparkeerd ik was aan het wachten soort van laden lossen. het duurt ook niet zo lang ik had echt reden daarvoor. Als iemand die wel gehandicapten kaart had en wou daar parkeren zal ik zeker weg zou gaan. Hij heeft niet eens gevraagd, hij begon met filmen en foto's maken. Het was ook niet de enige gehandicapte parkeerplaats, want naast was ook heel veel lege gehandicapte parkeerplaatsen
U was niet aan het laden of lossen, maar stond geparkeerd.

U heeft uw moeder laten uitstappen (dit mag op een mindervalideplaats) maar dan heeft u gewacht terwijl zij haar boodschappen deed. (dit mag niet)

De wegcode is hierin duidelijk. De rest maakt in het geheel niet uit. Ook al waren er honderd lege mindervalideplaatsen, dan nog mag u geen plaats bezetten. Dit om toch even duidelijkheid te stellen dat u echt wel een overtreding begaan heeft.

In feite heeft deze persoon u gefilmd zonder uw toestemming, wat op zich wel mag. Hij mag deze beelden echter niet publiek verspreiden. Dus u op facebook te grabbel gooien zou bijvoorbeeld niet mogen (maar als dit in een gesloten groep gebeurd is er weer discussie of dit 'publiek' is...)

Bewijsmateriaal verzamelen van de inbreuk die u gemaakt heeft en deze rechtstreeks aan de politie bezorgen kan dus in feite. Of de politie hierop verder zou gaan hangt enorm af van de agent die de beelden in kwestie in zijn handen krijgt, maar het is zeker niet ongehoord. Zie ook maar de gekende beelden van wegpiraten die aan de hand van particuliere dashcambeelden gemaakt werden.

jef007
Berichten: 1680

#9 , 07 jul 2020 12:07

:roll: :roll: :roll: lossen en laden van de mama!!!

wat gaan we hier nog allemaal lezen?? :lol: :lol:

Zara987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 jul 2020 19:00

Wat ben je grappig Jef 007 he he he

Zara987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 jul 2020 20:00

Moderator: als er geen respect is voor de mensen die uw vraag willen beantwoorden, mag hier een slotje op.

Terug naar “Andere”