Niet akkoord met parkeerretributie

v.zh.88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Niet akkoord met parkeerretributie

#1 , 13 apr 2020 19:05

Ik heb een vraag ivm parkeerretributies.

Ik heb onlangs een parkeerretributie ontvangen aan zee. Ik de voormiddag stond ik geparkeerd (netjes betaald). In de namiddag ben met mijn auto vertrokken om een uitstap te maken en iemand aan het station op te halen.

Toen ik terug kwam heb ik mij geparkeerd en terug netjes betaald. Alleen heb ik eerst de koffer heb uitgeladen en pas toen ik boven in het appartement was via sms parkeren betaald. In die hooguit 10-15min heb ik uiteraard een retributie gekregen...

Ik heb hiervoor proberen contact opnemen met Streeteo (de bevoegde parkeerwachters). Eerlijk gezegd had ik toch gedacht dat dit absoluut geen probleem ging zijn (is in mijn ogen hetzelfde als een boete krijgen onderweg naar de automaat).

Echter, bij Streeteo weigeren ze elke vorm van dialoog... Ze antwoorden niet op vragen, negeren mijn argumentatie, etc... Ze blijven herhalen dat dit niet mogelijk is omdat de boete mijn parkeerbewijs vooraf ging.

Wat kan ik hier tegenin brengen?

Alvast bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12903

#2 , 13 apr 2020 19:37

Zo werkt het niet, u moet eerst een bericht sturen en dan pas uitladen. De vergelijking met naar de automaat wandelen is m.i. ook niet correct omdat u nog vanuit u wagen kan sturen (uiteraard na het parkeren beëindigd te hebben). De boete is hier dan ook terecht.

Drone
Berichten: 3039
Locatie: st-niklaas

#3 , 13 apr 2020 19:38

hoe hebt u uw opmerkingen overgemaakt aan de firma?

via telefoon, mail of aangetekend schrijven?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 apr 2020 22:04

Hoeveel tijd zit er tussen SMS en retributie ?

v.zh.88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2020 11:48

hoe hebt u uw opmerkingen overgemaakt aan de firma?

via telefoon, mail of aangetekend schrijven?
Per mail

v.zh.88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 apr 2020 11:48

Hoeveel tijd zit er tussen SMS en retributie ?
11 minuten

v.zh.88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 apr 2020 11:52

Zo werkt het niet, u moet eerst een bericht sturen en dan pas uitladen. De vergelijking met naar de automaat wandelen is m.i. ook niet correct omdat u nog vanuit u wagen kan sturen (uiteraard na het parkeren beëindigd te hebben). De boete is hier dan ook terecht.
Wel ik begrijp je opmerking, en waarschijnlijk zijn ze ook 'in hun recht'.

Maar terecht? Absoluut niet akkoord.
Het gaat hier om een klein foutje met enkele minuten verschil. Ik vind een beetje menselijkheid hier wel op zijn plaats.

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 14 apr 2020 12:14

Hoeveel tijd zit er tussen SMS en retributie ?
11 minuten
Dan stond je dus geparkeerd zonder betalen ...
Je was ook niet meer aan het laden / lossen

Sirkii
Berichten: 5445

#9 , 14 apr 2020 12:43

De vaststelling was correct. Best frustrerend maar er zit niets anders op dan te betalen. Ook altijd het “15 minuten gratis” ticketje nemen als je effe stopt om iets te kopen of om uit te laden.

Terug naar “Andere”