Gas boete gekregen in het Frans

yalika
Topic Starter
Berichten: 54

Gas boete gekregen in het Frans

#1 , 10 apr 2020 09:01

Beste,

Ik heb een GAS boete gekregen, omdat ik een niet essentiele verplaatsing maakte.
Ik was in Brussel op 25 Maart.

Nu heb ik 2 vraagjes.

1. De boete die ik ontving was in het Frans, hoewel ik de agenten in het Nederlands heb geantwoord.
Kan ik ook een Nederlandse versie aanvragen, om zeker te zijn dat ik alles goed begrepen heb? (ik versta wel wat Frans, maar het is toch specifieke taal).
Of kan
2. Is een GAS Boete uitgeschreven op die datum al geldig? Waren gas boetes niet pas vanaf 4 april officieel geldig ?

Ik weet dat ik in fout was, maar ik wilde niemand in gevaar brengen, ik heb iemand te eten gebracht, helaas werd ik niet geloofd, en 250 euro is een heel bedrag voor ons gezin.

Bedankt voor jullie reacties,

Yalika

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 apr 2020 10:55

2. Is een GAS Boete uitgeschreven op die datum al geldig? Waren gas boetes niet pas vanaf 4 april officieel geldig ?
GAS PVs en -boetes voor de maatregelen ivm CoVid19 waren toen nog niet mogelijk

Wel voor reeds bestaande GAS reglementen

Je moet dus kijken waarvoor het PV specifiek opgesteld is:
Welke inbreuk op welk reglement precies :?:
Ik weet dat ik in fout was, maar ik wilde niemand in gevaar brengen, ik heb iemand te eten gebracht, helaas werd ik niet geloofd
Wat is het nu ...

Je zegt zélf dat je "in fout was"
Maar geeft vervolgens een reden op die mogelijk zelfs toegelaten is ...

Dat u niet geloofd werd, is net een probleem bij de vaststelling:
Er is enkel bewezen dat u daar was
Niet noodzakelijk dat u daar onterecht was - dat is blijkbaar niet nagegaan ...

Reclame

Terug naar “Andere”