beroep voor parkeerboete

Tom&Sonja
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

beroep voor parkeerboete

#1 , 07 feb 2019 18:05

Beste,

Ik ben bij verstek veroordeeld desondanks ik mij heb laten vertegenwoordigen door mijn vriendin.
kan dit? wat kan ik daar aan doen.
in beroep gaan kan niet doordat het bedrag kleiner is dan 2000 euro.

Is het gerecht echt zo corrupt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 07 feb 2019 18:13

Is uw vriendin een advocaat of in sommige procedures een familielid in lijn of echtgenote .

Dat gaat enkel voor de vrederechter ondernemingsrechtbank en arbeidsrechtbank art 728 Gerechtelijk wetboek)

Dus voor welk feit een retributie (vrederechter) een PV (politierechtbank) of een GAS boete (politierechtbank)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 feb 2019 18:51

De wet bepaalt dat uw vriendin u niet kan vertegenwoordigen voor de rechtbank. U was dus niet geldig vertegenwoordigd zodat de rechter terecht een vonnis bij verstek heeft uitgesproken. De rechter moet de wet toepassen. Dat is niet corrupt.
Vermoedelijk kan u wel verzet aantekenen.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 feb 2019 18:55

Uw vriendin kan u niet vertegenwoordigen.

U kan verzet aantekenen, gelet op het feit het een verstekvonnis betreft in laatste aanleg.

"Art. 1047.Tegen [1 ieder verstekvonnis dat in laatste aanleg is gewezen]1 kan verzet worden gedaan, onverminderd de bij de wet bepaalde uitzonderingen."
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Andere”